Termin: 29.09-2.10.2022 / Warszawa
Miejsca:
Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, ul. Jazdów 1
Centrum Promocji Kultury Praga Południe, ul. Podskarbińska 2
Terminal Kultury Gocław, ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 24
Urban New Eco Wave
Use New Edu Wave
Unite New Euro Wave
Under New Earth Wave
Unique New Envisage Wave
UDance New Essence Wave
Wybierz własny U:NEW.
Kuratorka i dyrektorka: Agata Życzkowska
Współpraca: Karina Szutko, Adriana Liwara, Bartłomiej Mamajek, Bastian Mamajek-Życzkowski
Produkcja i organizacja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers
Festiwal U:NEW finansuje HELIDARSTEA Agata Życzkowska oraz Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Projekt „Fale Tańca – Viral Visions” współfinansuje m.st. Warszawa, Dzielnica Praga Południe
Projekt „Viral Visions – deconstructing art immunity” – konferencja performatywna „Viral Visions – KIM JESTEŚCIE? GDZIE JESTEŚCIE?” finansuje Komisja Europejska w Programie Erasmus+
HOTELOKO movement makers
Partnerzy: Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, Centrum Promocji Kultury Praga Południe: Terminal Kultury Gocław
Patronat honorowy:
Instytut Włoski w Warszawie
Patronat medialny: TVP Kultura, portal e-teatr, kwartalnik TANIEC, portal Teatr dla Wszystkich, portal warszawa.ngo.pl, Notes Na 6 Tygodni NN6T
Wolontariat:
Jeśli chcesz wziąć udział w wolontariacie skontaktuj się z nami: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl
Zmniejszamy ślad cyfrowy poprzez publikację zdjęć w niskiej rozdzielczości w naszej galerii. Jest to zgodne z naszą misją związaną z dbaniem o nasza planetę.
2. International Movement Festival U:NEW – VIRAL VISIONS w Warszawie
Druga edycja festiwalu International Movement Festival U:NEW-Viral Vision odbędzie się w Warszawie w dniach 29.09-2.10.2022. W programie znajdą się choreografie, spektakle i filmy wideo artystów i artystek z Polski, Włoch, Ukrainy, USA, Francji, Meksyku, Białorusi, Austrii i Słowacji. Na otwarcie festiwalu publiczność będzie miała szansę zobaczyć m.in. re-work spektaklu „Extinction” pod nowym tytułem „Extinction: REplay” ze zmienioną dramaturgią w wykonaniu kolektywu HOTELOKO movement makers w składzie: Agata Życzkowska, Mirek Woźniak i Karina Szutko. Ponadto w Warszawie gościć będzie włoski zespół z Palermo – Zappulla DMN Company ze spektaklem ” Cudna Wizja – Wunderkammer”. Będzie także szansa zobaczyć premierowy pokaz spektaklu „Czarny ból” w choreografii Iryny Kupriinovej (Polska/Ukraina) oraz kilka krótkich choreografii w wydaniu kobiecym podczas wieczoru „HER MOVE”, gdzie na scenie m.in. zobaczymy Zoe Marstone, Dianę Sznek, Małgorzatę Bartecką, Idalię Robertę Kurowską, Klarę Folrek i Karinę Szutko.
O festiwalu mówi jego twórczyni i dyrektorka, Agata Życzkowska: „Tegoroczna edycja festiwalu U:NEW realizowana jest pod hasłem VIRAL VISIONS, gdzie po czasie pandemii, czasie zamknięcia w domach i często też w naszych krajach ten rok – 2022 – stał się bardziej przyjazny i otwarty na podróże, także poza nasze granice. Dzięki temu będziemy mogli gościć w Warszawie między innymi zespół z Sycylii – Zappulla DMN Company i nareszcie pokazać go szerokiej publiczności, miejmy nadzieję, bez ograniczeń widowni. Ten pokaz planowany jest w zupełnie nowym miejscu na mapie kulturalnej Warszawy, jakim jest Terminal Kultury Gocław, z piękną salą widowiskową i wieloma przestrzeniami także do tańca.Podczas naszych wydarzeń festiwalowych odbywających się w różnych miejscach Warszawy spróbujemy porozmawiać o odporności na kulturę, którą jako społeczeństwo zdobyliśmy podczas pandemii oraz spróbujemy zdefiniować potrzeby i pragnienia publiczności sztuki tańca, która uczestniczy w naszych wydarzeniach w Instytucie Teatralnym czy CPKu. Oczywiście wszystko w oparciu o nowe wizje artystyczne, które zostaną pokazywane w różnych formach wyrazu”.
W tym roku, podobnie jak w przypadku pierwszej edycji festiwalu, tematyka będzie obracać się wokół ekologii, dbałości o naszą planetę, a także praw człowieka, równości płci, tożsamości kulturowej i tolerancji. International Movement Festival U:NEW ma na celu popularyzację tańca współczesnego w jego nowych formach oraz wzmocnienie współpracy polskich artystów i artystek z partnerami zagranicznymi. Istotnym punktem programu festiwalu jest także prezentacja prac zrealizowanych przez młodych artystów i artystki, a także młodzież jako promocja nowych wizji młodych ludzi, a także wsparcie koncepcji rozwoju młodej widowni tańca.
W ramach festiwalu odbędą się następujące punkty programu: konferencja performatywna „VIRAL VISIONS: KIM JESTEŚCIE? GDZIE JESTEŚCIE?”, zawierająca spektakle, filmy, warsztaty taneczne i dyskusje, wieczór „HER MOVE” dotykający tematyki choreografii kobiet w tańcu oraz „FALE TAŃCA-VIRAL VISIONS” – kolejna edycja Nocy Tańca.
Dlaczego U:NEW?
To efekt fali nowego spojrzenia na sztukę tańca współczesnego w Polsce, w Europie i na świecie. U:NEW Festival to przepływ akcji, które dotykają naszej tożsamości. To zbiór obrazów, muzycznych i ruchowych pocztówek, które prezentują dynamiczne w ostatnich latach zmiany socjologiczne i filozoficzne naszej rzeczywistości. To próba zrozumienia szybkości rozwijających się technologii i znalezienia swojego miejsca w tej nowej przestrzeni. To absurdalne, komiczne i autentyczne działania łączące jednostki poszukujące. To szczere wyznania, manifesty społeczne i postulaty artystyczne. To interaktywny obraz małych i dużych miast. To dialog i głos w dyskusji na temat przyszłości Europy i świata.
——-
PROGRAM
Wstęp wolny, obowiązuje rezerwacje zaproszeń biuro@fundacjarozwojuteatru.pl / Liczba miejsc ograniczona.
„They Feel Like Home” / Body Architects / Marcin Denkiewicz, Nikola Majtanova, Maria Anna Chlebus, Hygin Delimat / Austria/Słowacja / 4’14”
„Tic Tac… Petit Bleue Point » / Audrey Desbois & Yahnn Owen / Francja / Meksyk / 7’43’’
„SOLO” / Uladzimir Slizhyk (TREMORS Dance Company, Ivan Slizhyk, Darya Tarasava) / Białoruś / 3’16’’
Wydarzenie FB: https://www.facebook.com/events/467628468594100
„Warsaw Fall” / Idalia Roberta Kurowska / Polska / 3:40 min.
„Not the Same” / Karina Szutko /Zoe Marston/ Polska/ USA / 8 min.
„Dokąd” / Diana Sznek / Małgorzata Bartecka / Polska / 7 min.
„Będziemy tak rozmawiać” / Klara Florek / Polska / 10 min.
Filmy:
“Desmia X” / Alicja Miszczor / Piotr Werewka / Polska / 3’35’’
„FALLING FREE” / Jakub Wittchen / Natalia Wilk / Polska / 3’29’’
„Dzień dobre łóżko” (pierwsza cześć z cyklu „Sztuka użytkowa”) / Magdalena Widłak / Polska / 7’’58’
Po spektaklach i filmach zapraszamy na dyskusję: „HER MOVE”.
1.10.2022 / godz. 19:00
„FALE TAŃCA – VIRAL VISIONS” / NOC TAŃCA
Miejsce: Centrum Promocji Kultury Praga Południe, ul. Podskarbińska 2
Wstęp wolny, obowiązuje rezerwacje zaproszeń biuro@fundacjarozwojuteatru.pl / Liczba miejsc ograniczona.
„This Nocturne is kind of a prelude to empathy” / chor. Ola Komarnicka, wyk. Maria Salwińska / Polska / 10 min.
„Not the Same” / Karina Szutko /Zoe Marston/ Polska/ USA / 8 min.
„Under” / Tomasz Domański/Justyna Gul/Małgorzata Skibińska / Polska / 10 min.
„Extinction: REplay” – rework 2022 – HOTELOKO movement makers / 25 min.
”Czarny ból” / chor. Iryna Kupriianova, wyk. Aniela Krystosiak, Anna Muczyńska, Hanna Biczyk, Anna Botiuk , Julia Stampkowska , Hanna Dryjas , Natalia Sapuła, Dominika Łuniewska, Gabriela Piotrowska, Joanna Jaszczołt , Milena Godlewska, Noemi Wocial / Polska/Ukraina / 15 min.
Filmy:
„They Feel Like Home” / Body Architects / Marcin Denkiewicz, Nikola Majtanova, Maria Anna Chlebus, Hygin Delimat / Austria/Słowacja / 4’14”
„FALLING FREE” / Jakub Wittchen / Natalia Wilk / Polska / 3’29’’
„Tic Tac… Petit Bleue Point » / Audrey Desbois & Yahnn Owen / Francja / Meksyk / 7’43’’
2.10.2022 / godz. 19:00
TRIPLE BILL / Bilety 20 zł
Miejsce: Terminal Kultury Gocław, ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 24
„All Starts Now” – Zespół New Folk/ Koncepcja: Anna Gilla-Małuj, choreografia: Anna Gilla-Małuj i Antonina Grupińska
wykonanie: Maria Antonowicz, Magdalena Badowska, Natalia Ceglińska, Julia Dąbrowska, Weronika Glinka, Weronika Goc, Antonina Gołofit, Antonina Grupińska, Anna Jakubczyk, Zoe Marston, Mateusz Ofrecht, Julianna Pręgowska, Joanna Rojek, Mikołaj Słomczyński, Mateusz Simonow, Katarzyna Starosta, Maja Szczerba, Karina Szutko, Marcin Wiktorowicz, Helena Zaborowska/ 20 min.
„Kalia. Sny” – Teatr w międzyczasie, reż. i chor. Paulina Wysocka-Fularz / 25 min.
„Cudna Wizja” (“Wunderkammer”) – Zappulla DMN Company / chor. Giovanni Zappulla, Palermo / Sycylia / 50 min.
——–
OPISY SPEKTAKLI I FILMÓW:
Liczba miejsc ograniczona.
Koncepcja, dramaturgia, reżyseria, kostiumy: Agata Życzkowska
Choreografia: Mirek Woźniak, Agata Życzkowska
Wykonanie: Agata Życzkowska, Mirek Woźniak, Karina Szutki
Opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska / Karina Szutko

wykład performatywny

Marcin Denkiewicz (koncepcja, taniec, choreografia)
Nikola Majtanova (koncepcja, taniec, choreografia, montaż)
Maria Anna Chlebus (koncepcja, muzyka)
Hygin Delimat (kamera)
Ta choreografia wideo została stworzona w 2022 roku w trzeciej dzielnicy Wiednia przez zespół Body Architects. Przedstawia emocje związane z byciem z dala od domu, ale odnajdywaniem komfortu i poczucia przynależności w otaczających nas ludziach. Rodzaj ruchu to fizyczny taniec współczesny z elementami partnerowania.
Niki&Martin Duo to duet taneczny współpracujący w dziedzinie tańca współczesnego od 2019 roku, założony przez Nikolę Majtanową (SVK) i Marcina Denkiewicza (PL). Poznali się na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linz (AT), gdzie studiowali taniec współczesny, performance i pedagogikę. W trakcie i po studiach zaczęli wspólnie pracować nad projektami tanecznymi, fotograficznymi i teatralnymi w całej Europie. Ich pierwszy utwór zatytułowany „Retrospekcja” powstał w 2019 roku. Obecnie mają siedzibę w Wiedniu.
Maria Chlebus -urodzona w Stanach Zjednoczonych dorastała i rozpoczęła swoją muzyczną edukację w Polsce, w Szkole Muzycznej im. Grażyny Bacewicz w Warszawie. Maria Chlebus jest absolwentką University of Miami (Frost School of Music, Florida USA), Yale University (Connecticut USA) oraz Anton Bruckner Privatuniversität (Linz, Austria). Jest zwyciężczynią wielu nagród i stypendiow, m.in.: 1. miejsce na Frost Symphony Concerto Competition, 3. nagroda w Ima Hogg Concerto Competition, dwa lata z rzędu stypendium Avedis Zildjian Percussion, oraz stypendium National League of American Pen Women Music. W ostatnich latach była kotlistką i perkusistką orkiestry Sinfonia Varsovia, oraz występowała w Europie jako solistka, muzyk kameralny i kompozytorka, głównie w Austrii, Niemczech oraz Polsce.
Hygin Delimat – choreograf, producent i twórca wideo. Bardzo aktywny na scenie w Wiedniu, jest założycielem Body Architects, Craft Choreography i Mind Culture Podcast. Ukończył kierunki Movement Research (M.A.) i Pedagogikę (M.A.) na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linzu. Na potrzeby swojej pracy choreograficznej otrzymał liczne rezydencje artystyczne w Europie (Derida Dance, Arts Printing House, artblau Braunschweig, Komuna/Warszawa, O Espaco Do Tempo), a także w Salwadorze, Meksyku i Ugandzie. Jego twórczość była prezentowana na międzynarodowych festiwalach tańca, m.in. na Tanec Praha, Tanzmesse Dusseldorf, Polskiej Platformie Tańca, FIDCDMX Mexico. Tworzył też na zlecenie architekturforum oberösterreich, Aura Dance Theatre i Opery Wrocławskiej. Hygin podejmuje poszukiwania w obszarach ekstremalnych stanów performatywnych związanych z katastrofami i sztuką przetrwania.
Tic tac…Le Petit Point Bleu to teledysk/taniec, który opowiada o odpowiedzialności, jaką ponosimy w kwestii zmian klimatycznych. W sposób dzieci rozmawiają z nami o wyborze (czasem pod prąd), kierunku, który każdy obiera według własnego sumienia w stosunku do naszej planety; jedynej, na której możemy dziś zamieszkać.
Klip autorstwa Audrey Desbois i Yahnn Owen
Z dziećmi z klasy CE2 szkoły w Maquens
Cie Le Ventilo
Audrey Desbois – Francja
Tancerka, choreografka i nauczycielka. Ukończyła konserwatoria w La Rochelle i Angers, następnie w CEFEDEM w Bordeaux, gdzie uzyskała państwowy dyplom nauczyciela tańca współczesnego, dołączyła do profesjonalnego szkolenia COLINE w Istres. Współpracuje z Myriam Burns, Matjaza Farika (Słowenia), Angels Margarit (Barcelona) oraz Michel Keleminis, Hervé Robbe i Dominique Bagouet. Po roku spędzonym w Egipcie, gdzie tańczyła i prowadziła warsztaty taneczne, postanowiła rozwijać dwie osie swojego zawodu – tworzenie i edukowanie. Po powrocie do Francji tańczyła z zespołami z południa Francji. Przez 8 lat tańczyła również w Groupe Noces / Florence Bernad oraz Cie Portes Sud / Laurence Wagner. W 2016 roku została choreografką Cie Le Ventilo. Jej kariera doprowadziła ją do zwrócenia się do młodych odbiorców, a w szczególności do rodzin, oraz do rozwijania skrzyżowania środków wyrazu artystycznego.
W 2020 roku doświadczenie tańca na odległość związane z uwięzieniem zmusiło ją do adaptacji i zaproponowania projektu wideo. Ta eksploracja wzmogła chęć pogłębienia i rozwinięcia tego podejścia do pracy z wideo.
Yahnn Owen: Francja/Meksyk
Fotograf i projektant graficzny. Swoją technikę doskonalił pracując jako asystent w studiach fotografii reklamowej. Zdecydował się na pracę jako freelancer i spędził 5 lat w Meksyku, gdzie był fotografem przy sesjach filmowych oraz asystentem scenografa w kinie, na eventach i w reklamie. Pracował również jako fotograf przy sztukach teatralnych, zwłaszcza przy spektaklu „Jarocho” i w ten sposób rozpoczął współpracę z wieloma tancerzami, aktorami i muzykami. Współpracuje również przy tworzeniu fotografii kulinarnych do książki z tradycyjnymi przepisami meksykańskimi (Aromas y sabores del Totonacapan).
Jego regularna współpraca z grafikami prowadzi do naturalnego rozwoju umiejętności w zakresie projektowania graficznego. Tworzy media komunikacyjne takie jak plakaty, broszury, płyty CD, książki, logotypy i wskazówki graficzne dla artystów wizualnych, muzyków, piosenkarzy, aktorów, tancerzy, artystów cyrkowych i struktur kulturalnych lub eventowych, jak również dla małych i średnich przedsiębiorstw z różnych dziedzin.
Komunikacja dla występu na żywo, prowadzi go do rozwoju wideo. Współpracuje z Cie Le Ventilo, gdzie produkuje filmy taneczne z choreografką Audrey Desbois.

Film ten kwestionuje pojęcia pustej przestrzeni, cyfrowego ciała i izolacji.
[Usterki] spowodowane błędami systemu/sieci, które pojawiają się od czasu do czasu w cyfrowym ciele, konfigurują inną percepcję ciała. I intryguje mnie, jak ta [uszkodzona] wizualna tożsamość poruszającego się ciała na ekranie może pomóc w rekonfiguracji kinestetycznej empatii widza.


Wykształcenie zdobywała na kierunku Taniec na Akademii Humanistyczno -Ekonomicznej w Łodzi, Academy of Performing Arts w Pradze oraz podczas programu tanecznego Warsaw Dance Department. Zaś będąc trzy miesiące w Izraelu trenowała z zespołami Batsheva, Vertigo oraz Yasmeen Godder. W zeszłym roku ukończyła drugi rok kursu Akademii Choreografii Eksperymentalnej, kolektywu „Centrum w Ruchu”. W październiku 2021 uczyła się pod okiem Davida Zabrano podczas „5 weeks Intensive of Flying Low and Passing Through”. Tworzy autorskie zajęcia z pola tańca współczesnego, kolektywnej pracy projektowej oraz ucieleśniania natury. Performerka, tancerka i pedagog tańca. Realizuje niezależne produkcje, np. spektakl „Patolovja”, autorski performance „Mowa Ciała”, czy videoart „Kambium”.

Paulina ukończyła Anton Bruckner Universitat w 2019 roku. W trakcie studiów miała możliwość pracy w austriackim teatrze Landes, jak również wyjazdu do duńskiej szkoły choreografii w Kopenhadze aby edukację zwieńczyć stażem w Lenka Vagnerova Company. W tym czasie zainteresowała się kolektywem Formless Arts oraz koncepcjami Bruna Caverny. Po powrocie do Polski stworzyła pierwszą produkcję z kolektywem Why not? w ramach rezydencji w Krakowskim Centrum Choreograficznym pod tytułem „Nieprzeniknione srebro”. Pracuje przy interdyscyplinarnych projektach z artystami wizualnymi (m.in. Floraphilia, Biennale Warszawa) oraz muzycznymi (m.in. Błędowska Desert Sessions Music, Roland Jazz Festival, Dance me – World Wednesdays). Organizuje warsztaty, festiwale, a także samodzielne projekty artystyczne tj. wideo „Porusz mną…”. Od 2022 roku kontynuuje edukację w Danish National School of Arts na kierunku „Dance Participation” w Kopenhadze.

„Warsaw Fall” / Idalia Roberta Kurowska / Polska / 3:40 min.
Warsaw fall to choreografia łącząca kilka dziedzin sztuki: muzykę, taniec, poezję oraz sztukę wizualną. Celem jest pokazanie jedności sztuki, jej wzajemnej kolaboracji. Możemy przekazać często znacznie więcej poprzez sztukę niż wypowiadane słowa.
Najważniejsze w sztuce są emocje, szczerość wypowiedzi i historia którą chcemy przekazać. Dzielenie się z publicznością naszymi myślami, intencjami, przeżyciami czy ideami. To czyni świat znacznie piękniejszym…
Jest to autorska choreografia stworzona do muzyki Fehmiego Aslana – byłego studenta fortepianu artystki. Czytany tekst jest także jego autorstwa. Nagranie muzyczne jest również autorską realizacją.
Idalia Roberta Kurowska to muzyk, pianistka oraz tancerka. Ukończyła fortepian, klawesyn, podyplomowe studia fortepianu historycznego w Anglii oraz magisterskie studia muzykologiczne we Wrocławiu. Kształciła się głównie w technice klasycznej i neoklasycznej zarówno w muzyce, jak i tańcu. Jej główną ideą twórczości jest interdyscyplinarne podejście do sztuki, łączenie wielu mediów artystycznych (muzyka, taniec, literatura, fotografia), a także odwoływanie się do stylistyki lat minionych, głównie XIX i początku XX wieku. Poprzez swoje projekty stara się opowiadać krótkie historie z przesłaniem. Obok aktywnej działalności artystycznej, artystka także naucza od wielu lat według swojej autorskiej metody holistycznej, jest również coachem mentalnym.
—–
„Not the Same” / Karina Szutko /Zoe Marston/ Polska/ USA / 8 min. – PREMIERA
Jest tylko jeden system, którym należy podążać, jednak żadna z nas nie potrafi w nim funkcjonować. Życie w ciągłym biegu, lęku i poczuciu odrzucenia. Czy kiedykolwiek uda nam się znaleźć akceptację? Strefę bezpieczeństwa? I przede wszystkim… wspólny język między sobą nawzajem?
KARINA SZUTKO / Polska
Tancerka, kompozytorka. Gra na pianinie i gitarze. Tańczy w zespole New Folk. Brała udział w warsztatach tańca współczesnego, które prowadziły Weronika Pelczyńska, Karolina Bartoń, Julia Adamczyk, Kamila Kwietniewska, Maria Colusi, Silje Solheim Johansen oraz w warsztatach tańca towarzyskiego ze Stefano Terrazzino. Brała udział w projekcie „Familly Affair” włoskiego kolektywu ZimmerFrei w ramach Warszawskiej Sceny Tańca prowadzonej przez Fundację Ciało/Umysł (2015). Uczestniczy w regularnych zajęciach Broadway Dance prowadzonych przez choreografkę Magdalenę Jelonek. Wraz z formacją tańca towarzyskiego MBB z Warszawy jest mistrzynią Europy w kategorii Carribean Show (Lyon 2017), mistrzynią świata w kategorii Latin Show (Sarajewo 2019) i mistrzynią Polski w Krajowych Mistrzostwach IDO (Ossa 2020 i Raszyn 2021). Dwukrotnie zdobyła pierwszą nagrodę w konkursach tańca współczesnego i jazz/modern Solove 2020 i Solove 2021 w Pałacu Młodzieży w Warszawie. Od 2018 r. współtworzy kolektyw HOTELOKO movement makers. Brała udział w spektaklu „Insta Show” (2018) w ramach projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz i reżyserii Agaty Życzkowskiej, który był wybrany do programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca „Scena dla tańca 2019”. Była uczestniczką warsztatów „Podaj dalej taniec”, które prowadzili Dawid Żakowski, Ewelina Sobieraj i Agata Życzkowska (2019). Zrealizowała wspólnie z Agatą Życzkowską muzykę do spektaklu „EXTINCTION” w wykonaniu kolektywu HOTELOKO movement makers (2021). W 2022 roku wzięła udział w nowej wersji spektaklu ”Extinction:Replay”, która była prezentowana we Francji w Carcassonne, na Festiwalu Lekuz Leku w Bilbao w Kraju Basków-Hiszpanii oraz w Düsseldorfie podczas internationale tanzmesse nrw w Theater der Klänge. Uczestniczka projektów „Dance Highways” i „Viral Visions” w ramach programu Erasmus+. Jest autorką logo HOTELOKO movement makers i logo do projektu Viral Visions.
Fot. Marta Ankiersztejn
ZOE MARSTON / Polska/USA
Tancerka, choreografka. Tańczyła w zespole Mini Folk, a od września członkini zespołu New Folk. W 2022 realizowała projekt na Złotą Odznakę Pałacu Młodzieży, która została jej przyznana z wyróżnieniem. Brała udział w warsztatach organizowanych w ramach projektu „Wachlarz tanecznych możliwości”, które prowadzili Santiago Bello, Stefan Terrazzino i Michał Kalcowski. Zdobyła pierwszą nagrodę w ogólnopolskim konkursie „Zakręceni na taniec” w kategorii Modern i Inne Formy (2022). Zdobyła II miejsce na Ogólnopolskim Festiwalu XDF (2022) oraz II miejsce w turnieju tańca sportowego o Mistrzostwa Mokotowa organizowanym przez Polską Federację Tańca (2020). Laureatka konkursów tanecznych SoLove 2020, SoLove 2021, SOLO IMPROWIZACJA (2020, 2021) organizowanych przez Pałac Młodzieży w Warszawie.
—-
„Dokąd” / Diana Sznek / Małgorzata Bartecka / Polska / 7 min.
Duet poznał się przy okazji tworzenia pierwszego spektaklu w większym zespole w 2019 roku. Mimo rozpadu grupy i wielu innych wyzwań, jakie postawił przed artystkami rok 2020, znajomość przetrwała, a w efekcie spotkań i wspólnych treningów powstał spektakl „Dokąd”.
Małgorzata Bartecka – tancerka, instruktorka, choreografka. Od 2012 związana z Młodzieżowym Domem Kultury, gdzie prowadzi zajęcia dla dzieci i młodzieży oraz tworzy choreografie do spektakli i musicali. Współchoreografka dwóch spektakli nagrodzonych na festiwalu HIP HOP w Teatrze w Słupsku. Od 2015 jej choreografie znajdują się na podium mazowieckiego festiwalu ASTERIADA. W październiku rozpocznie studia z choreoterapii.
Diana Sznek – tancerka, choreografka. Jest absolwentką kursu dyplomowego CB Neoclassica w Warszawie, poza tym szkoli się w takich technikach jak jazz, contemporary, house oraz waacking. Tańczyła w zespole modern jazz „Focus” P. Jeznacha, projekcie „Womanifesto” I. Bekier-Ekwy oraz brała udział w komercyjnych produkcjach tj. reklamy (Lotto, Adidas) czy teledyski (Zaz, Kayah).
„Będziemy tak rozmawiać” / Klara Florek / Polska / 10 min.
Choreografia „Będziemy tak rozmawiać” to opowieść o rzeczy prostej acz trudnej do opowiedzenia. Relacja między tym co indywidualne, a tym co ogólne. Myśl, która zwlekając brnie do przodu. Protestuje pozostając w tyle. Chce iść dalej, choć nadal stoi w miejscu.
Klara Florek – studentka Akademii Sztuk Pięknych. W tańcu głównie solistka silnie związana z improwizacją na bazie tańca współczesnego. W swoich pracach opowiada o tematach prostych, acz trudnych do opowiedzenia. Choreografia „Będziemy tak rozmawiać” to relacja między tym, co indywidualne a tym, co ogólne. Myśl, która zwlekając brnie do przodu. Protestuje pozostając w tyle. Chcę iść dalej, choć nadal stoi w miejscu.
Filmy:
“Desmia X” / Alicja Miszczor / Piotr Werewka / Polska / 3’35’’
Movement ,motion acting, concept:
Alicja Miszczor
Camera, edit, creative support:
Piotr Werewka
Music:
Johnny_Ripper (CC BY-NC-SA 3.0)
Alos (CC BY-NC-SA 3.0)
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
historia projekcji:
Vimeo premiera | 22.08.2021 | internet
move festival | 24-26.09.2021 | Ośrodek Praktyk Choreograficznych
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
o filmie
Raz założyłam czarne męskie rękawiczki.
I czarną sukienkę i bardzo wysokie szpilki.
Żadna z tych rzeczy nie była moja.
I przypomniał mi się sen, który kiedyś śniłam.
Śniłam ten sen, a w śnie tańczyłam.
Gdy zdjęłam rękawiczki, obudziłam się.
To video tańca jest kreatywnym zapisem procesu bazującego na metodyce Ruchu Autentycznego.
Alicja Miszczor:
Ur. w 1982r. Mieszka Krakowie. Aktorka ruchu, tancerka, improwizatorka, doświadczona instruktorka kompozycji ruchu, improwizacji tanecznej, teatru fizycznego. Twórczyni metody InterArt Dance. Certyfikowana instruktorka Hatha Jogi. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca w Poznaniu. Dyplomowana Instruktorka choreoterapii: Improwizacji Ruchu i Symboliki Ciała (Instytut Dynamiki Tańca i Ruchu/Essen/r. Detlef Kappert). Absolwentka PPSKAK w Kaliszu na kierunku taniec współczesny. Od 2008 do 2015 roku tancerka EST-u u Iwony Olszowskiej. Od Od 2013 do 2015 współpracowała z teatrem Barakah w Krakowie. Autorka spektakli i video tańca. Współpracuje z Fundacją Kreissau, gdzie prowadzi warsztaty dla osób z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną.
facebook.com/interartdance
https://www.facebook.com/profile.php?id=572422633
Piotr Werewka
filmowiec, fotograf, programista, performer, tancerz, twórca, pasjonat animacji komputerowej, nurtów interdyscyplinarnych, bałaganu i ładu. Chyba jest z Krakowa, tam współpracuje z wieloma artystami i twórcami.
Aboslwent wyd. operatorskiego AMA Film School Kraków, kursów fotograficznych u Włodka Płanety, Kursu Choreografii Scenicznej organizowany przez Hurtownia Ruchu pod pieczą Iwony Olszowskiej, warsztatów u Małgorzaty Haduch, dotyczących performatyki, oraz wielu innych wokół ruchu, somatyki, psychologi, tańca. Zwolennik Medytacji Aktywnych Osho oraz tancerz 5Rytmów. Wielbiciel sceny i współczesnych form tańca i ruchu.
vimeo.com/piotrwerewka
www.Piotr.Werewka.pl
—–
„FALLING FREE” / Jakub Wittchen / Natalia Wilk / Polska / 3’29’’
Produced, directed by, camera: Jakub Wittchen
Dance: Natalia Wilk dance’N’depth
Postproduction support: Agata Nawrocka
Colorist: Tomasz Frąszczak
Safety: Agata Wittchen-Barełkowska
Music: No Way Back by Sid Acharya
In collaboration with DEEPSPOT
FALLING FREE powstał z potrzeby opowiedzenia o przestrzeni, wolności i ruchu. O pięknie bycia w wodzie i bycia wodą. Zdjęcia kręcone były w Deepspot – najgłębszym basenie w Europie. Bohaterką filmu jest Natalia Wilk, researcherka ruchu, tancerka, freediverka.
JAKUB WITTCHEN
Fotografuje od 2004 roku, specjalizuje się w fotografii wizerunkowej. Wykonuje portrety ludzi biznesu, kultury, sportowców i artystów. Podczas sesji interesuje go nie tylko wygląd człowieka, ale też jego emocje i wrażliwość. Rozmawia z klientami i uważnie słucha. Buduje nić porozumienia i ośmiela do pokazania siebie.
Przygodę z robieniem zdjęć rozpoczynał, obserwując tancerzy podczas prób. Do dzisiaj chętnie sprawdza możliwości uchwycenia ruchu na fotografii – od niedawna także pod wodą.
We współpracy z tancerką i choreografką Natalią Wilk stworzył podwodne video „FALLING FREE”, w którym pokazuje przestrzeń, wolność i piękno ruchu pod wodą. Zdjęcia do filmu kręcone były w Deepspot – najgłębszym basenie Europy.
Twórca długofalowego projektu portretowego „Człowiek tańca”, w ramach którego co kilka lat fotografuje polskich tancerzy w wybranych przez nich okolicznościach. Autor zdjęć do książek „Pokolenie Solo. Choreografowie w rozmowach z Anną Królicą”, „20-lecie – Teatr Polski po 1989” pod redakcją Doroty Jarząbek, Marcina Kościelniaka, Grzegorza Niziołka, „My, Taniec. Antologia polskiej krytyki tańca po 1989 roku” Jadwigi Majewskiej, „Między ziemią a niebem. Teatr Biuro Podróży”. Jego zdjęcia ukazywały się w „Didaskaliach”, „Teatrze” i innych czasopismach.
Fot. Szymon Kawecki
NATALIA WILK
Podwodna tancerka, researcherka ruchu, instruktorka freediving Molchanovs oraz SSI. Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych, Wydziału Teatru Tańca. Od 2015 roku skupia swoją taneczną działalność głównie wokół wody. Prowadzi warsztaty z wodnej kontakt-improwizacji, oferuje masaże WATSU (terapia wodna) oraz tworzy krótkie podwodne formy filmowe. Uczy freedivingu i startuje w zawodach. W wolnych chwilach reperuje rowery i odkurza kolekcje muszli przywiezionych z podróży.
Oficjalna strona artystki: nataliawilk.com oraz www.dancendepth.com
Profil na Facebooku: @dancendepth.com
Profil na Instagramie: @wilknatala.body.of.water
Fot. Kuba Konwent
—-
„Dzień dobre łóżko” (pierwsza cześć z cyklu „Sztuka użytkowa”) / Magdalena Widłak / Polska / 7’’58’
ruch śpiącego ciała, rytmy poranka, dynamika pobudki, metodyka wstawania
negocjacje z budzikiem, komitywa z łóżkiem, empatia kocyka
choreografia powszednia, partnerzy domowi, ciało codzienne
Film powstał w ramach rezydencji video-art Sceny Ta ca AOIA w Łodzi. Premiera miała miejsce w grudniu 2021 r.
MAGALENA WIDŁAK
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, kierunek
studiów-choreografia i techniki tańca. Jako tancerka współpracowała z Elwirą Piorun (Teatr Tańca Zawirowania, Warszawa), Maszą Triputsen, Karoliną Kroczak, Adamem Adamonisem, Pauliną Święcańską, Teatrem Tańca i Ruchu V6 w Łodzi (chor. Natalia Kielan). Obecnie związana z Rzeszowem, gdzie tańczy w Teatrze O.de.la (chor. Marta Bury, spektakle: „Okamgnienie”, „Łagodna”, „Ogrody przyjemności”, „Soma”, „Uwaga”). Współpracowała z Teatrem Maska w Rzeszowie jako twórca ruchu scenicznego (spektakle: „Gwiezdnik”, Nina i Paul”, asystentka choreografa – „Akademia Pana Kleksa”), a także jako wykonawca („Dzikie łabędzie”, „Dokąd pędzisz, koniku?”, „Romeo i Julia”). Zakwalifikowała się do programu dla początkujących choreografów Julidans Artists’ Lab w Amsterdamie i uczestniczyła w projekcie „Stepping back if back is ahead” Clary Amaral.„Stepping back if back is ahead” Clary Amaral. Stworzyła 3 spektakle ruchowe: solo „La la la la la” wielokrotnie modyfikowane i pokazywane na konkursach i festiwalach w Polsce, trio „Szkice węglem” w ramach Stypendium twórczego Marszałka Województwa Podkarpackiego oraz solo „Studium (Przypadku) Strachu, S.(P.)S.” podczas wygranej rezydencji w Teatrze Rozrywki w Chorzowie w ramach 9. Obserwatorium Artystycznego Entree. Od września 2019 do marca 2020 pracowała jako tancerka w projekcie Olsztyński Teatr Tańca. Prolog (chor. Katarzyna Grabińska, Antonella Boccadamo, Anna Rubirola). W ramach programu „Kultura w sieci”, razem z Teatrem Maska i Kamilem Dobrowolskim, stworzyła cykl edukacyjny „Porusz@jki” o zdrowym ruchu i różnorodności rozgrzewek ruchowych. Jest tancerką w spektaklu „Na 4, Terra Incognita” w chor. Edyty Kozak (Fundacja Ciało/Umysł). Aktywnie działa również jako instruktor tańca.
Fot. Władysław Cowma
—–
1.10.2022 / godz. 19:00
„FALE TAŃCA – VIRAL VISIONS” / NOC TAŃCA
„This Nocturne is kind of a prelude to empathy” / chor. Ola Komarnicka, wyk. Maria Salwińska / Polska / 10 min.


Maria Salwińska – tancerka i choreografka. Absolwentka magisterskich studiów z zakresu choreografii i teorii tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, ukończyła Studio Baletowe Opery Krakowskiej, trenowała też m.in. w konserwatorium Trinity Laban w Londynie (kierunek – taniec współczesny) oraz ART Dance International Dance Program w Barcelonie. W ostatnich latach współpracowała m.in. z: Kieleckim Teatrem Tańca, Państwowym Zespołem Ludowym Pieśni i Tańca „Mazowsze”, Fundacją Artystyczną PERFORM, HOTELOKO movement makers oraz z baletem Székesfehérvári Balett Színház na Węgrzech. Regularnie uczestniczy w międzynarodowych warsztatach, projektach i szkoleniach. Jej prace choreograficzne i zdolności taneczne zyskują uznanie zarówno w kraju (laureatka IV Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Choreografów 2022) jak i za granicą – została zakwalifikowana do konkursu Brussels Dance Contest w Brukseli, gdzie zaprezentuje się we wrześniu 2022.
„Under” / Tomasz Domański/Justyna Gul/Małgorzata Skibińska / Polska / 10 min.
Ponad 70% naszego ciała to woda, która jest pod zewnętrzną powierzchnią skóry. Co jeśli pozwolimy komunikować się temu co jest pod spodem. Wewnętrzna i zewnętrzna płynność, w jaki sposób wprowadzić ją w ciało, czy też: w jaki sposób pozwolić jej się wyrazić poprzez ciało? W poszukiwaniu miękkości ruchu, plastyczności, połączenia… Dokąd zaprowadzi nas ruch, jeśli nie ograniczymy go do tego, co każdy z nas chce wyrazić w swojej jakości i jako osoba a otworzymy go na to, co jest pod powierzchnią nas wszystkich, głębiej.
Tomasz Domański – tancerz, performer, pedagog, tańczy od 2014r, głownie kontakt improwizację, partnering i taniec współczesny, członek grupy Oddaj ciężar i kolektywu performatywnego SzurSure
Fot. Marta Żarska
Justyna Gul– Performer, tancerz, psycholog. Tańcem zajmuje się od 13 roku życia, jej głównymi zainteresowaniami z zakresu ruchu są partnering, choreoterapia, język ruchu Gaga, oraz aktywność fizyczna w naturze. Od kilku lat współtworzy grupę Oddaj Ciężar Karoliny Kroczak.
Małgorzata Skibińska – tańczy od 2006 r. Zaczynała od Hip-Hop’, ale od tego czasu, próbując wielu technik tanecznych, wyspecjalizowała się w stylach takich, jak Waacking, House i Hip-Hop. Jest częścią grupy C’est ça!(tradycyjne tańce zachodnioafrykańskie) i współtworzy grupę Oddaj Ciężar Karoliny Kroczak. Od kilku lat skupiona głównie na tańcu współczesnym i partneringu.
”Czarny ból” / chor. Iryna Kupriianova, wyk. Aniela Krystosiak, Anna Muczyńska, Hanna Biczyk, Anna Botiuk , Julia Stampkowska , Hanna Dryjas , Natalia Sapuła, Dominika Łuniewska, Gabriela Piotrowska, Joanna Jaszczołt , Milena Godlewska, Noemi Wocial / Polska/Ukraina / 15 min.
Spektakl został zainspirowany na podstawie wydarzeń w Czarnobylu, jest on o uczuciach, przedstawia to, co czuje człowiek, kiedy traci wszystko, a czasem Kogoś, kiedy pozostaje mu tylko Ból. W spektaklu biorą udział dzieci i młodzież w wieku od 6 do 15 lat.
.
Iryna Kupriianova – choreograf, organizator warsztatów artystycznych. Skończyła Uniwersytet Muzyczny im. F. Chopina w Warszawie, specjalność Choreografia i Teoria Tańca (Magister Sztuki) oraz Lwowski Narodowy Uniwersytet im. I. Franki (Filolog, wykładowca). Prowadzi taniec jazzowy, współczesny i klasyczny. Zaczęła tańczyć w wieku 7 lat w zespole tańca ludowego „Bereznianka”. W 2003 została solistką zespołu Tańca Klasycznego i Współczesnego „Isadora”. W 2007 została przyjęta do głównej obsady zespołu – modern-baletu „Życie”, który wraz z piosenkarką Ruslaną Łyżyczko uczestniczył oraz zwyciężył w konkursie piosenki Eurowizji-2004 oraz współpracował z innymi znakomitymi wokalistami. Wielokrotnie występowała na prestiżowej scenie tanecznej w Operze Narodowej. Od 2013 pracowała jako asystent prezydenta Ukraińskiej Federacji Tańca. 27 maja 2019 w Teatrze Wielkim w Warszawie była wystawiona praca dyplomowa – spektakl „Zima w Ogniu” (22 tancerzy). Przygotowuje dzieci i młodzież do turniejów, festiwali. W listopadzie 2019 na Międzynarodowym Festiwalu w Pradzę “Prague Stars 2019” otrzymała podziękowanie za osobisty wkład w rozwój kultury, umacnianie międzynarodowych stosunków kulturalnych i wspieranie międzynarodowych tradycji oraz za doskonałość zawodową. Latem 2020 realizowała projekt #ZostańmyWFormie# w ramach programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Kultura w sieci.
—–
2.10.2022 / godz. 19:00
TRIPLE BILL / Bilety 20 zł
Miejsce: Terminal Kultury Gocław, ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 24
„All Starts Now” – Zespół New Folk/ chor. Anna Gilla-Małuj / 20 min.
„Kalia. Sny” – Teatr w międzyczasie, reż. i chor. Paulina Wysocka-Fularz / 25 min.
„Cudna Wizja” (“Wunderkammer”) – Zappulla DMN Company / chor. Giovanni Zappulla, Palermo / Sycylia / 50 min.
„All Starts Now” / Zespół New Folk
Koncepcja: Anna Gilla-Małuj
Choreografia: Anna Gilla-Małuj i Antonina Grupińska
wykonanie: Maria Antonowicz, Magdalena Badowska, Natalia Ceglińska, Julia Dąbrowska, Weronika Glinka, Weronika Goc, Antonina Gołofit, Antonina Grupińska, Anna Jakubczyk, Zoe Marston, Mateusz Ofrecht, Julianna Pręgowska, Joanna Rojek, Mikołaj Słomczyński, Mateusz Simonow, Katarzyna Starosta, Maja Szczerba, Karina Szutko, Marcin Wiktorowicz, Helena Zaborowska
Zespół New Folk działa przy Pałacu Młodzieży w Warszawie. W zeszłym roku obchodził 10-lecie istnienia. Opiekunką i choreografką grupy jest Anna Gilla-Małuj.
„All Starts Now”, czyli wszystko zaczyna się teraz, Twoja droga, Twoja przyszłość. Nie czekaj, działaj. Bądź uważny/a, bo każdy dzień to nowa szansa. Nasze życie nie staje się lepsze przez przypadek, staje się lepsze dzięki zmianom. I choć zmiana często budzi niepokój, to nie pozwól, aby strach powstrzymał Cię przed rozwojem, wzrostem, postępem. Pamiętaj, że każdy koniec jest początkiem czegoś nowego, a tylko jedna decyzja dzieli Cię od zupełnie innego życia. Jesteś gotowy/a?
ANNA GILLA-MAŁUJ
Pedagożka, animatorka społeczno-kulturalna, instruktorka tańca i choreografka. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego (2010) oraz Instruktorskich Kursów Kwalifikacyjnych o specjalizacji taniec jazzowy w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki (2009). Czynnie związana z tańcem od ponad 25 lat. Od 2009 r. udziela się także w projektach teatralnych (polskich i międzynarodowych). Uczestniczka szkoleń z zakresu terapii tańcem, pedagogiki cyrku, warsztatów tanecznych (polskich i międzynarodowych) prowadzonych pod okiem wybitnych instruktorów i instruktorek oraz choreografów i choreografek. Na co dzień pracuje w Pałacu Młodzieży w Warszawie prowadząc zajęcia z Tańca Jazz Folk dla dzieci i młodzieży wieku 6-20 lat, gdzie także od 2012 r. prowadzi zespół New Folk. Jej choreografie były wielokrotnie nagradzane na konkursach i festiwalach ogólnopolskich i międzynarodowych.
„Kalia. Sny” / TEATR W MIĘDZYCZASIE
Reżyseria i choreografia: Paulina Wysocka-Fularz
Wykonanie: Agnieszka Czyszczoń, Katarzyna Dybcio, Klaudia Dynur, Julia Jelonek, Alicja Kucharska, Natalia Kornaus, Zuzanna Michta, Pola Pawlikowska, Monika Poterek, Paulina Stefańczyk, Klaudia Wilk
Usiądź wygodnie i zamknij oczy….wdech, wydech, wdech, wydech….. powoli zanurzasz się w świat, nad którym nie masz już kontroli…. obrazy chaotycznie przeplatają się, pozornie nie mając ze sobą nic wspólnego…..a w tle ciągle ta sama melodia……co chwilę coś wybija Cię z rytmu…..Twoje poczucie bezpieczeństwa okazuje się iluzją…. po chwili zapętlasz się…jesteś w nieskończonej opowieści…i nic dziwnego, że wszędzie widzisz kalie…..w końcu jutro ten ważny dzień….i ona……taka milcząca i niewinna……tajemnicza i hipnotyzująca…….a może to tylko zwykły kawałek chińskiego plastiku?
TEATR W MIĘDZYCZASIE prowadzi choreografka i reżyserka Paulina Wysocka-Fularz.
TEATR W MIĘDZYCZASIE działa od 2017 roku w MDK Fort 49 „Krzesławice”. Jego celem jest tworzenie autorskich spektakli, których głównym środkiem wyrazu jest ruch, gest, taniec, obraz, rekwizyt oraz muzyka. Zespół jest w ciągłym procesie, szuka i eksperymentuje z różnymi narzędziami. Na początku był to jedynie projekt odnoszący się do kategorii czasu, który wyszedł „w międzyczasie” tanecznych doświadczeń. Obecnie poświęcamy teatrowi więcej czasu i staramy się tworzyć własną jakość. Do tej pory powstały spektakle „Kartki z przeszłości” , „Kartki z teraźniejszości”, „Kalia.Sny.” oraz „Kartki z kalendarza”. Spektakl „Kalia. Sny” otrzymał kilka nagród w roku 2022: Grand Prix – Młodzieżowe Zatargi z Teatrem w Bolesławcu; Grand Priź oraz Wyróżnienie dla instruktora – Ogólnopolskie Spotkania Taneczne „Reakcje” w Bełchatowie, I miejsce w kategorii teatr tańca – Festiwal Amatorskiego Ruchu Artystycznego FARA w Chorzowie (edycja on-line).
„CUDNA WIZJA – WUNDERKAMMER” / ZAPPULLA DMN COMPANY / PALERMO / SYCYLIA
Choreografia i reżyseria: Giovanni Zappulla
Kompozytor i wykonawca muzyki na żywo: Giuseppe Rizzo
Tancerki: Roberta D’Ignoti, Annachiara Trigili i Roberta Xafis
Zainspirowany ezoterycznym miejscem WUNDERKAMMER, które zawierało cuda, i w którym wystawianie cennych przedmiotów, niezwykle wyrafinowanych lub monstrualnych, naturalnych i sztucznych, wzbudzała zdumienie odwiedzających. Tytuł tego spektaklu daje klucz do odczytania tego doświadczenia choreograficznego. Po rytualnej scenografii trzy tancerki poruszają się w kontakcie z własną podświadomością. Atmosfera kobiecego snu utrzymuje publiczność w subtelnej równowadze między tym, co możliwe, a tym, co rzeczywiste, zawsze pozwalając na wyłonienie się niuansów uczuć, dźwięków, gestów i wszystkich elementów składających się na istotę ludzką. Wunderkammer to podróż w stan medytacji, w poszukiwaniu Transu, jak podróż do środka Ziemi, która w końcu wychodzi na światło. Bardzo ważna w spektaklu jest muzyka, która pojawia się na żywo dzięki wykonaniu Giuseppe Rizzo, gdzie oprócz tradycyjnych dźwięków, wykorzystane jest specjalne oprogramowanie stworzone przez kompozytora do tego spektaklu. Pozwala to na przekształcenie ruchów tancerek w dźwięki oraz umożliwia interakcję z istniejącą partyturą muzyczną.
GIOVANNI ZAPPULLA
Tancerz i choreograf, absolwent CNR w Boulogne Billancourt (Paryż); ukończył R.I.D.C. w Paryżu w zakresie tańca współczesnego. Praktykuje Qigong i jest instruktorem Chen style Taijiquan. Jest twórcą Centrum Choreograficznego L’espace i zespołu Zappulla DMN Company. Jego praca opiera się na innowacyjnej metodzie DMN – Natural Dance Movement, będącej wynikiem holistycznej wizji, która integruje Taijiquan i Qigong, dla silnie ekspresyjnego i performatywnego rezultatu.
