11/10/2020 ABSOLUTELY FABULOUS DANCERS / HOTELOKO HOTELOKO movement makers / FESTIWAL ART WEEKEND 2020 / BIAŁYSTOK

“ABSOLUTELY FABULOUS Dancers”  / HOTELOKO movement makers

11.10.2020 / godz. 13:00

Białostocki Teatr Lalek

ul. Kalinowskiego 1

Bilety 15 zł

Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz

Reżyseria: Agata Życzkowska

Dramaturgia i teksty: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska

Wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirek Woźniak / Agata Życzkowska

Kostiumy: Anna Ciupryk

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa

Premiera: 30.06.2017 / Prom Kultury Saska Kępa / Warszawa

Re-work: 5.09.2019 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Premiera światowa: 9.09.2019 / Montreal / Kanada

Czas: 40 min

Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m. st. Warszawy

Partner:

 

 

„Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna,

Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.”

/fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej/

„Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” – /przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR/

„See me beautifull

Look for the best in me

For who i really am

And who i want to be

It make take some time

It can take some time

But see me beautifull”

/piosenka Marshalla Rosenberga/

Fot. Marta Ankiersztejn

 

Spektakl „Absolutely Fabulous Dancers” został zaproszony na Festiwal Art Weekend 2020 w Białymstoku, gdzie zostanie zaprezentowany 11 października 2020 r.

 

Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji, ekologii i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny.

Podczas procesu towarzyszyły im pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy, aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne to samo koło?

Recenzja spektaklu 

———————-

HOTELOKO movement makers

Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił się w 2016 r. z powstałego w 2011 r. Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Artystka porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Podejmuje współpracę z choreografami i choreografkami: Mirek Woźniak, Magdalena Przybysz, Wojciech Grudziński, tworząc projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, ekologia, równouprawnienie, edukacja są najbliższe twórczyni. Współpracuje także z innymi artystami: Joanna Chitruszko, Katarzyna Kafel, Aleksandr Prowaliński, Ewelina Sobieraj, Dawid Żakowski.

Dlaczego HOTELOKO? Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO-czytaj LOKO-szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO).

Dlaczego movement makers? Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performansy również muzykę i słowa.)

Kolektyw zrealizował następujące spektakle: ”frau/mujer/femme”, „#moiprzyjacieletancza”, „Absolutely Fabulous Dancers”, „Darklena”, „Insta Show”, „frau blush” i „Axiom of Choice”. Wspólnie wypracowali oni swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni performerów i performerek.