„See me beautiful
Look for the best in me
It’s what I really am
And all I want to be
It may take some time
It may be hard to find
But see me beautiful”
/piosenka Marshalla Rosenberga/
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa
Partnerzy:
Nagroda na Festiwalu w Montrealu dla HOTELOKO
Kolektyw HOTELOKO movement makers został zaproszony na festiwal tańca współczesnego: Festival Quartiers Danses w Kanadzie, który odbył się w Montrealu w dniach 6-15.09.2019. Podczas 17 edycji zaprezentowano 38 spektakli i performansów, w tym 12 w przestrzeni publicznej, z Kanady, Szwajcarii, Francji, Danii, USA, Brazylii i Polski. Kolektyw HOTELOKO przedstawił spektakl „Absolutely Fabulous Dancers” w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz, w reżyserii Agaty Życzkowskiej, w wykonaniu Magdaleny Przybysz, Mirosława Woźniaka i Agaty Życzkowskiej. W spektaklu tym aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers zbudowali swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny, który został zauważony w Kanadzie, na festiwalu w Montrealu. Spektakl otrzymał nagrodę „Coup de Coeur du Jury”, w skład którego weszło siedem osób z Kanady i Francji:
Rafik Hubert Sabbagh, Dyrektor Festivalu Quartiers Danses
Thierry Gourmelen, Dyrektor Choreographic Gallery i Festiwalu Mixité Festival
Andrea Pena, choreografka
Bernard Dubreuil, Dyrektor Patin Libre
Mario Arsenault, artysta wizualny
Nathalie Berndsen, pedagożka, nauczycielka dramy
Kolektyw HOTELOKO działa pod skrzydłami Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ i jest jedną z organizacji działających w ramach projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. Spektakl w Montrealu został zaprezentowany dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza i współfinansowaniu m.st. Warszawy oraz dzięki partnerom spektaklu: Mazowiecki Instytut Kultury i PROM Kultury Saska Kępa.
Fot. Romain Lorraine