24/10/2021 / NOC TAŃCA: FALA TAŃCA / CENTRUM PROMOCJI KULTURY / 10 URODZINY HOTELOKO

NOC TAŃCA 2021: FALA TAŃCA – 24.10.2021 / NIEDZIELA

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’

Organizator: HOTELOKO movement makers

Współorganizator: Centrum Promocji Kultury 

 

NOC TAŃCA 2021: FALA TAŃCA

24.10.2021 / NIEDZIELA, godz. 19:00

Miejsce: Centrum Promocji Kultury Praga Południe, ul. Podskarbińska 2, Warszawa

Wstęp wolny: ilość miejsc ograniczona, obowiązuje rezerwacja – biuro@fundacjarozwojuteatru.pl

Wieczór w ramach 10. urodzin kolektywu HOTELOKO movement makers. W programie m.in. premierowy performans „EXTINCTION” w wykonaniu HOTELOKO oraz pokazy filmów video dance i choreografii na żywo.

PROGRAM:

10 URODZINY HOTELOKO movement makers:

Premiera „EXTINCTION” / HOTELOKO movement makers: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak / Klara Szela

CHOREOGRAFIE NA ŻYWO:

„Floater” / Amanda Nabiałczyk

„A fantasy about the life of a chewing gum” / Maja Kubalańca

„W drodze” / Zespół New Folk / Anna Gilla-Małuj

 —-

FILMY WIDEO:

„WoDA: Waterfall of Dance/Democratic/Dialog Actions” / Agata Życzkowska

„WITHIN” / Anna Bajjou / Marta Wołowiec

„l o s t   m o m e n t u m  ” / Kama Giergoń – PREMIERA

„W dziczy serca” / Sylwia Marciniuk / Julia Szczesnowska

„EDGE” / Paulina Święcańska

—-

„EXTINCTION” / HOTELOKO movement makers: Agata Życzkowska/ Mirek Woźniak / Klara Szela

EXTINCTION: wyginięcie, zniknięcie, zagłada, wygaśnięcie, gaszenie, zaginięcie, skasowanie, umorzenie, ugaszenie, wygasanie, zanik. Zanik ruchu. Hipokinezja. Brak aktywności ruchowej. Wysiłek fizyczny uległ znacznemu ograniczeniu. Abulia. Brak motywacji do działania. Giętkość woskowa. Pozostawanie w jednej, nadanej wcześniej pozycji. Katalepsja. Zastygnięcie ciała. Także w nienaturalnych pozycjach. Tarantyzm. Zrytualizowana forma rozładowania stanów nerwowych.

Kolory wywołują reakcje fizyczne. Niebieski ma właściwości uspokajające. Chromoterapia. Barwy oddziałują na nasz organizm i pozwalają zwalczać różne niepożądane stany. Niebieski uszczęśliwia w krajach śródziemnomorskich. Łagodzi wysoką temperaturę. Obniża apetyt. Gasi pragnienie.

Zniknęło z naszego świata w ciągu ostatnich dziesięcioleci. Wygasa. Budka telefoniczna, kafejka internetowa, magnetowid, szewc, zabawa na trzepaku, walkman, zegarynka, dyskietka, liczydła, gra w kapsle, gorseciarka, tygrys kaspijski, tajwańska pantera mglista, rekin carcharhinus obselorus.

Ostatnia aktualizacja czerwonej listy gatunków zagrożonych wskazuje, że w ostatnim roku wyginęło 31 gatunków roślin i zwierząt. Zniknięcie burzy pracę ekosystemów. Na granicy wyginięcia są koale, lemury, kalmary. Są jednak też zwycięzcy: żubr, foka szara, łoś.

Fot. Helidarstea

Koncepcja, reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska

Choreografia i wykonanie: Klara Szela / Mirek Woźniak / Agata Życzkowska

Opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska / Karina Szutko

Scenografia i kostiumy: Agata Życzkowska

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Partnerzy: Centrum Promocji Kultury Praga Południe, Teatr BAZA

Czas: 25 min.

Trailer:

AGATA ŻYCZKOWSKA

Aktorka, tancerka, reżyserka, producentka i kuratorka tańca. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001) i studiów podyplomowych Dyplomacja Kulturalna na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W latach 2016-2019 była dyrektorką projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, którego była także współautorką. Jest prezeską Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ (od 2009). Od 2011 r. prowadzi taneczny kolektyw HOTELOKO movement makers. Edukację taneczną i performatywną zdobywała pod okiem takich twórców i twórczyń jak: Nadia Kevan, Jairo Cuesta, James Sloviak, Akira Matsui, Ileana Citaristi, Gennadi Bogdanov, Ana Woolf, Raúl Iaiza, Claire Heggen, Yves Marc, Lina do Carmo, Thomas Leabhart, Ray Chung, Natalia Iwaniec, Michal Sayfan. W ramach działań kolektywu HOTELOKO movement makers zrealizowała m.in. spektakle „Darklena” i „frau blush” we własnej koncepcji we współpracy z Wojciechem Grudzińskim oraz w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz „Absolutely Fabulous Dancers”, za który kolektyw otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność na Festiwalu Quartiers Danses w Montrealu (2019). Otrzymała także wraz z Mirkiem Woźniakiem pierwszą nagrodę – Dużą Konsekwencję Teatralną na festiwalu IV Sopockie Konsekwencje Teatralne – 2020 za spektakl „Axiom of Choice”. Realizuje dwa projekty w ramach programu Erasmus+ na lata 2020-2023: „Dance Higways” i „Viral Visions”. Obecnie pracuje nad pierwszą odsłoną nowego festiwalu w Warszawie: International Movement Festival U:NEW, który odbędzie się w grudniu 2021 r.

MIREK WOŹNIAK

Tancerz, choreograf, wokalista, performer. Wielokrotny uczestnik Międzynarodowego Festiwalu Baletowego w Miami. Współtwórca kolektywu artystycznego „Kompania Primavera” wraz z Izą Szostak, Ramoną Nagabczyńską, Anną Hop, Szymonem Osińskim, pod kierownictwem Dariusza Lewandowskiego , Asystent choreografki Anny Hop w spektaklu „Calineczka” – Teatr Palladium (reż. Małgorzata Szabłowska, tam również aktor, tancerz i wokalista). Zrealizował choreografie m.in. do performansów „A kontra M” i „Woźniak/Łosik” oraz spektakli „Orfeusz i Euredyka” i „Kraina Niczyja”. Bierze udział w spektaklach „Maria de Buenos Aires” w reż. Michała Znanieckiego i chor. Ingi Pilchowskiej w Operze Kameralnej w Warszawie oraz „Kinky Boots” w reż. Eweliny Piotrowiak i chor. Pauliny Andrzejewskiej w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Wraz z Agatą Życzkowską współtworzy kolektyw HOTELOKO movement makers w Warszawie, w ramach którego zrealizował dwa spektakle: „Absolutely Fabulous Dancers” za który otrzymał nagrodę zespołową dla kolektywu na Festiwalu Quartiers Danses w Montrealu (2019) i „Axiom of Choice” za który wspólnie z Agatą Życzkowską otrzymali Pierwszą Nagrodę-Dużą Konsekwencję Teatralną na Sopockich Konsekwencjach Teatralnych (2020). Bierze udział w projekcie europejskim „Dance Higways 2020-2022” we współpracy z partnerami z Francji, Hiszpanii, Niemiec, Norwegii i Włoch.

 

KLARA SZELA

Ukończyła Szkołę Choreografii w Krakowie z tytułem choreograf i instruktor tańca współczesnego (2019). Ukończyła kurs choreografii eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie (2021).

Ukończyła dwumiesięczny kurs z podstaw BYF „Beat Ya Feet Basics & History program” pod okiem Alana „Morningstar” Piotrowskiego i jest nową członkiną BYF Nation. Wraz z Mateuszem Pindelskim przygotowała choreografię „Drowning from Splendor” na wydarzenie Fala Tańca, organizowanego w ramach II Kongresu Tańca w Warszawie przez Fundację Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ (2020). Zrealizowała solo pt. „Inflating” inspirowane obiektami i rzeźbami Oskara Zięty, które miało premierę na Festiwalu Internazionale Dissidanza w Palermo (2021) oraz performans we współpracy z Marcinem Miętusem pt. „bez tytułu” jako echo po wystawie Laury Paweli „Psiakość” w ramach Performatywnej Przestrzeni Wspólnej w Warszawie (2021). Rozpoczęła także współpracę z warszawskim kolektywem HOTELOKO movement makers, prowadzonym przez Agatę Życzkowską. W ramach tej współpracy jest m.in. uczestniczką projektu „Dance Higways” w programie Erasmus+ (2020-2022).

—-

„Floater” / Amanda Nabiałczyk

Solo jest odpowiedzią na wciąż rosnąca fale uchodźców. Co chwilę jesteśmy świadkami różnych sytuacji masowej migracji ludności. Panika i strach, które temu towarzyszą, skutkują w ogromnej liczbie poległych. Nielegalne przekraczanie granic jest ekstremalnie niebezpieczne. Uciekinierzy ryzykują własnym życiem, a liczba ofiar wciąż rośnie. Szacuje się, że od stycznia do września 2021 roku podczas przekraczania Morza Śródziemnego zginęło 1369 uchodźców. W poprzednich latach 2014-2018 nie odnaleziono około 12 tys. osób, które utonęły. Te liczby to dane i statystyka. Jednak za każdą cyfrą kryje się ludzkie życie oraz nadzieja na lepszy byt i przyszłość. Spektakl opowiada o przeprawie przez morze oraz walce o ostatni oddech. Choreografia powstała w stylu tańca współczesnego. Główną inspiracją do stworzenia ruchu była motoryka ryby. Stanowi to nawiązanie do migracji w świecie fauny, a głównie ryb wędrownych. Podobnie do ludzi zwierzęta również migrują w poszukiwaniu lepszych warunków do życia.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Amanda Nabiałczyk

Czas: 10 min.

AMANDA NABIAŁCZYK

tancerka, choreografka, instruktorka tańca. Ukończyła Wyższe Studia Taneczne na WSUS w Poznaniu. Absolwentka Warsaw Dance Department. Kwalifikacje na instruktora tańca zdobyła w Bydgoszczy na kursie instruktorskim stylów ulicznych. Następnie doskonaliła swoje umiejętności na Sycylii w projekcie organizowanym przez włoskiego choreografa Roberta Zappala. Po powrocie do Polski ukończyła kurs choreografii eksperymentalnej w Centrum Ruchu w Warszawie. Zdobywczyni nagrody Instytutu Muzyki i Tańca za swój choreodram pt. „J.A.” na Festiwalu Monodramów w Koszalinie „Debiuty – Strzała Północy 2019”. Tancerka oraz realizatorka etiudy “Gdyby w wody nie ściekały” na wydarzeniach Fala Tańca i Noc tańca 2020. Uczestniczyła w licznych rezydencjach artystycznych m.in. francuskiego choreografa Didiera Therona czy włoskiej tancerki Paoli Ghini. Brała udział w licznych produkcjach Teatru Tańca Zawirowania w Warszawie m.in.: „Lilith”, „No matter distance”, „Uzdrowisko pod gołym niebiem”.

—-

„A fantasy about the life of a chewing gum” / Maja Kubalańca

Fantazja o życiu gumy do żucia.

Oddaję głos ciału, żeby opowiedziało swoją własną historie. Wyruszam razem z nim w intymną podróż o żuciu, przeżyciu, przeżyciu. Pytam je, a może ono mnie: gdzie są nasze granice ? Zapraszam na to przeżycie o przeżuciu.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Maja Kubalańca

Czas: 15 min.

MAJA KUBALAŃCA

Po raz pierwszy zatańczyła na sali tanecznej pod okiem tancerza Tomka Pommersbacha. Podczas studiów z filologii francuskiej brała udział w wielu festiwalach i warsztatach z tańca współczesnego, improwizacji i kontaktu improwizacji. Swoją praktykę taneczną pogłębiła miesięcznym wyjazdem do Izraela, by studiować GaGę. Podczas rocznej wymiany we Francji, dołączyła do grupy peformatywnej tańca współczesnego występując i współpracując z Caroline Brussard, An Jos-Vu, Nicolas Irorzun. Praktykę performatywną uzupełniał zajęciami z baletu, tańca współczesnego i modern jazzu. Po ukończeniu filologii francuskiej rozpoczęła 2-letni intensywny kurs tańca współczesnego w szkole Perofrmact w Portugalii. Studia taneczne są dla niej przedłużeniem studiów lingwistycznych, uważa bowiem taniec za język, bardziej pełny i kompletny, bo mieszczący całego człowieka i ciało. W swojej praktyce interesuje ją najbardziej ucieleśnianie i tworzenie nowych krajobrazów cielesnych.

—-

„W drodze” / Zespół New Folk / Anna Gilla Małuj

„W drodze” to spektakl taneczny przygotowany z okazji jubileuszu zespołu New Folk, na co dzień działającego przy Pałacu Młodzieży w Warszawie, który prowadzi tancerka i choreografka Anna Gilla-Małuj. Inspiracją do stworzenia spektaklu było norweskie przysłowie: tylko ten kto wędruje, odnajduje nowe ścieżki.

Nasza wspólna droga rozpoczęła się w 2011 roku. Przez ten czas każdy z nas odkrył nie tylko nowe ścieżki rozwoju, ale również to, kim jest, dokąd dąży, co jest dla niego ważne. „W drodze” opowiada o podróży, którą każdy z nas odbywa idąc przez życie, podróż zarówno metaforyczną, jak i praktyczną: relacje, rytuały przejścia, przemiany wewnętrzne, ale też odkrywanie świata, wyprawy w miejsca znane i te mniej znane. To miniatura doświadczeń i przygód z 10. lat razem.

Koncepcja i choreografia: Anna Gilla-Małuj

Wykonanie: Natalia Dąbrowska, Julia Dąbrowska, Malwina Dąbrowska, Antonina Grupińska, Anna Jakubczyk, Michalina Januchta, Mateusz Ofrecht, Joanna Rojek, Dominika Słomian, Mikołaj Słomczyński, Karina Szutko, Marcin Wiktorowicz, Helena Zaborowska

Czas: 40 min.

Fot. Karolina Gmurczyk

ANNA GILLA-MAŁUJ

Pedagożka, animatorka społeczno-kulturalna, instruktorka tańca i choreografka. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego (2010) oraz Instruktorskich Kursów Kwalifikacyjnych o specjalizacji taniec jazzowy w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki (2009). Czynnie związana z tańcem od ponad 25 lat. Od 2009 r. udziela się także w projektach teatralnych (polskich i międzynarodowych). Uczestniczka szkoleń z zakresu terapii tańcem, pedagogiki cyrku, warsztatów tanecznych (polskich i międzynarodowych) prowadzonych pod okiem wybitnych instruktorów i instruktorek oraz choreografów i choreografek. Na co dzień pracuje w Pałacu Młodzieży w Warszawie prowadząc zajęcia z Tańca Jazz Folk dla dzieci i młodzieży wieku 6-20 lat, gdzie także od 2012 r. prowadzi zespół New Folk. Jej choreografie były wielokrotnie nagradzane na konkursach i festiwalach ogólnopolskich i międzynarodowych.

 

„WoDA – Waterfall of Dance/Democratic/Dialog Actions” / Agata Życzkowska

Wideo inspirowane myślą na temat wody pitnej, która coraz częściej jest traktowana w różnych częściach świata jak „NIEBIESKIE ZŁOTO – BLUE GOLD”. Skoro dostęp do wody pitnej to prawo każdego człowiek na Ziemi, to czy etyczne jest zarabianie na wodzie? Choreografie codzienności wodnej i kilka akcji.

Koncepcja, reżyseria, dramaturgia, montaż, głos: Agata Życzkowska

Performerzy: Bartłomiej Mamajek, Agata Życzkowska

Zdjęcia: Agata Życzkowska / Karina Szutko

Muzyka: Steve Coleman

Produkcja: HELIDARSTEA

Partnerzy: Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’, HOTELOKO movement makers

Podziękowania: Bartłomiej Mamajek, Karina Szutko, Stanica Wodna „Czaple”

Czas: 8’41”

—-

„WITHIN” / Anna Bajjou / Marta Wołowiec

„Within” powstał jako część „Improvisers orchestra”, serii utworów bazujących na ruchu, stworzonych przy użyciu technik improwizacji strukturalnej. Proces tworzenia tych prac zaczyna się od podjęcia pewnych decyzji dotyczących istotnych elementów, jak wybór lokalizacji, dźwięku, tematu, konstrukcji, jakości ruchu itd.

Ustosunkowanie się tancerza do obecności kamery jest kluczowym elementem pracy zdecydowanie różnym niż podczas tworzenia dla publiczności. Prace te charakteryzuje także element niepewności, określony dopiero w momencie ostatecznego cięcia.

„Within” to efekt współpracy z bardzo utalentowaną Martą Wołowiec – choreografką i tancerką. Punktem wyjścia dla utworu był wybór i dostępność bardzo imponującego miejsca, które performerka mogłaby zawłaszczyć. Kamera podąża za tancerką, tancerka podąża za kamerą, podejmując ciągłe decyzje, wahania i próby oswojenia przestrzeni, dostosowując się lub przeciwstawiając jej geometrii.

Być wewnątrz siebie czy wewnątrz przestrzeni?

Produkcja: Tuned Pictures dla MAD catalog

Reżyseria: Anna Bajjou

Improwizacja taneczna: Marta Wołowiec

Reżyseria obrazu: Anna Bajjou

Dźwięk, światła, 2-ga kamera: Hicham Bajjou

Montaż: Anna Bajjou

Muzyka: Wojciech Kiwer

Wsparcie: Nowohuckie Centrum Kultury Kraków, Krakowskie Centrum Choreograficzne, Bad Idea Studio

Czas: 8’04’’

Projekt powstał w ramach programu stypendialnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – „Kultura w sieci”.

ANNA BAJJOU

Architekt i artystka wizualna specjalizująca się w screendance, urodzona w Polsce. Choreografię dla kamery studiowała w the Place London Contemporary Dance School. Jako tancerka współpracowała z Janiną Rajakangas i była współzałożycielką zespołu tańca współczesnego Hoplaaa, z którym tworzyła różne projekty od krótkich prac wideo po spektakle multimedialne. Mieszkając w Maroku brała udział w projektach audiowizualnych kolektywu artystów skupionych wokół Starych Rzeźni w Casablance oraz Cinemaat Prod Aliego Essafiego. Jej filmy, zwłaszcza „Bumelant” i „Soliści”, pokazywane były na wielu międzynarodowych festiwalach screendance i video art. Dzięki wsparciu stypendium MKiDN „Kultura w sieci” stworzyła galerię internetową madcatalog.com oraz serię eksperymentalnych projektów wideo opartych na ruchu.

http://tunedpictures.com/

https://madcatalog.com/pl/

MARTA WOŁOWIEC

Tancerka, choreografka, pedagożka tańca, menedżerka kultury. Pochodzi spod Wrocławia, od ponad 10. lat mieszka w Krakowie. Jest kierowniczką Krakowskiego Centrum Choreograficznego w Nowohuckim Centrum Kultury. Współtworzy Centrum od początku powstania (2014), a od końca 2018 roku pełni w nim funkcję kierowniczki. To tutaj tworzy własne spektakle, uczy i realizuje wydarzenia taneczne. W latach 2015-2019 wraz z Agatą Moląg i Moniką Węgrzynowicz działała artystycznie w ramach kolektywu Grupa Wokół Centrum. Jest współautorką i performerką w produkcjach łączących ruch, multimedia i muzykę: „Naturgemälde”, „spectral layers of movement” oraz „Kobiety Wyspiańskiego”. Jako tancerka występuje w spektaklu Iwony Olszowskiej i Ferenca Fehera „Trans_Miss(i)on”. Choreografka i performerka dwóch spektakli solowych: „Hold on” oraz „Tens” z muzyką elektroniczną tworzoną na żywo. Spektakl „Tens”, przed oficjalną premierą na żywo, został sfilmowany mastershotem i zaprezentowany online w ramach programu Narodowego Centrum Kultury “Kultura w sieci”.

 

—-

„l o s t   m o m e n t u m ” / Kama Giergoń – PREMIERA

Może podróż przez życie nie polega na tym, żeby stać się kimś… może właśnie wręcz przeciwnie chodzi o to, żeby przestać być kimś, kim tak naprawdę nie jesteśmy, po to, abyśmy mogli być kimś, kim mieliśmy być od samego początku i w pierwszej kolejności. Może trzeba umrzeć kilka razy aby, naprawdę umieć żyć … Tak, czy tak, trzeba się wypalić do cna, a potem usiąść w popiołach dotychczasowego życia i za każdym razem zacząć od nowa…

video project by Kama Giergoń
koncepcja i choreografia: Kama Giergoń
wideo i edycja: Klusky Film Jolanta Sikorska

kamera i montaż: Jolanta Sikorska
Camera Go Pro: Michał Kempiasty
muzyka: Igor Czerniawski
tancerki: Kama Giergoń, Marta Kosieradzka, Dominika Lewandowska, Kamila Rybacka
aktorki: Teatr 59 Minut – Dorota Godzińska, Weronika Majchrzak, Agnieszka Skrzypek

czas: 6’58’

KAMA GIERGOŃ

bla bla bla …

JOLANTA SIKORSKA

Pedagożka teatralna i reżyserka. Założycielka Teatru 59 Minut w Warszawie. Swoje projekty realizuje na styku sztuk: teatru, filmu i pereformensu. Obecnie skupia się na teatrze dokumentalnym.

 

—-

„W dziczy serca” / Sylwia Marciniuk (Malina)

Film jest osobistą refleksją na temat emocji i działań, które towarzyszą relacji romantycznej. Jest dziko, czasem nieśmiało, i wyzwalająco, a czasem takie zaangażowanie kosztuje wiele wysiłku i wywołuje w człowieku rozedrganie i konsternację.

 

Koncepcja, reżyseria i choreografia – Sylwia Marciniuk

Zdjęcia i montaż – Paweł Turłaj

Taniec – Julia Szczesnowska

Muzyka – Marcin Baran

Czas: 5’09’’

SYLWIA MARCINIUK (MALINA)

Studiowała na kierunku Wiedza o teatrze (UAM) oraz Taniec w kulturze fizycznej (AWF), gdzie ukończyła specjalność terapeutyczną. Pracowała jako tancerka zespołów rewiowych Variete, Rising Stars, Art.&Dance oraz performerka podczas dużych wydarzeń muzycznych, takich jak Circus Inferno i Festiwal Audioriver. Aktorka teatrów alternatywnych – Stowarzyszenia Antrakt oraz Fundacji Asocjacja2006 i teatrów dla dzieci: Filharmonia Pomysłów, Teatr Pana O. i NINArt. Pracowała m.in.  dla Opery na Zamku w Szczecinie i Teatru Ósmego Dnia w Poznaniu. Instruktorka BodyArt oraz tańca i ruchu w studio teatralnym PAPA – Poznan Academy of Performing Arts, instruktorka Broadway jazz w Retro Dance Studio, pedagog w Świetlica Cafe oraz animatorka Fundacji Kreaktywator. Uczestniczka programów „Kultura w drodze” Departament Kultury UMWW – projekt „Warsztaty Teatru Tańca”, „Kultura w sieci” MKiDN – projekt „Lutnia Polska, piosenki ciągle żywe” oraz laureatka Konkursu Poznańskich Instytucji Kultury „Ciąg dalszy nastąpi cz.2″ – projekt „Pandemia/ Nowa Rzeczywistość– kinestetyczne badanie doświadczeń” oraz Kultura dostępna Inkubator Kultury Pireus – projekt „Obiekty Łazarskie”. W pracy artystycznej pracuje korzystając z technik aktorskich oraz metod improwizacji tanecznej, a także z narzędzi terapeutycznych.

—-

„EDGE” / Paulina Święcańska

EDGE” to opowieść o relacji dwojga ludzi, balansującej „na krawędzi”. Pełna różnorodnych emocji historia jest osadzona w otoczeniu dotkniętym pandemią oraz protestami kobiet w Polsce. Zależało nam aby nie dawać łatwych odpowiedzi, a raczej klucze interpretacyjne do wielu historii, które mogły się wydarzać i wydarzały w jednym z trudniejszych momentów we współczesnym świecie. W 2020 – roku globalnej pandemii oraz walki o prawa kobiet i osób LGBT+ w Polsce.

W realizacji filmu została wykorzystana technika tańca Modal Underground, która jest bardzo fizyczna i kontaktowa. Ma również w sobie wiele archetypowych elementów wyraźnego podziału na role męskie i żeńskie, co jeszcze bardziej nadaje tej historii wydźwięk polityczno-społeczny w opisanym wyżej kontekście.

Balansowanie na krawędzi zatracenia i destrukcji na wielu polach egzystencji człowieka jest elementem naszych czasów, które bez radykalnych działań i obudzenia świadomości może doprowadzić do katastrofy. EDGE pokazuje historie na krawędzi, ale to widz dopowiada zakończenie zgodne z własnym sumieniem i światopoglądem.

Koncepcja, scenariusz, reżyseria: Paulina Święcańska
Wsparcie reżyserskie: Jakub Półtorak
Choreografia: Thierry Verger
Wykonanie: Claire Saintard, Marek Klajda
Zdjęcia i montaż: Paweł Głogowski
Muzyka: Anna Jędrzejewska
Grafiki: Jakub Zalewski
Makeup: Natalia Kordek

Produkcja: Mazowiecki Instytut Kultury
Organizator: Fundacja Artystyczna PERFORM

Czas: 14’11’’

PAULINA ŚWIĘCAŃSKA

Choreografka, performerka, animatorka kultury. Posiada formalne wykształcenie zdobyte w Polsce jak również nieformalne zdobyte na wielu międzynarodowych festiwalach i coachingach w całej Europie a także w Izraelu, Brazylii, Indiach, Rosji, Turcji, Australii, Indonezji, USA, Japonii, Indonezji. Jako choreografka do tej pory stworzyła ponad 20 choreografii autorskich m.in. ,,Motyle 2046”, ,,Doskonała para”, ,,Surogaci”, ‘ENEMY’, „Konstelacje”,„EXIT”, które były pokazywane na polskich i zagranicznych festiwalach. Multidyscyplinarna artystka rozwijająca świadomość swoją i innych poprzez taniec, muzykę i malarstwo. Jako tancerka i choreografka głównie pracuje z technikami i metodami pracy z ciałem takimi jak kontakt improwizacja, ruch autentyczny, floor work, animal flow i pilates. W muzyce mimo klasycznego wykształcenia pracuje z improwizacją. W malarstwie z techniką VedicArt i pouring. Obecnie współtworzy Fundację Artstyczną PERFORM www.perform.org.pl, poprzez którą realizuje projekty artystyczne, społeczne i edukacyjne pracując z artystami różnych kierunków i profesji.

Fot. Kasia Chmura

—-

Wydarzenie na FB wkrótce.

Wydarzenie będzie także dostępne online – streaming w czasie rzeczywistym na portalu Facebook:

https://www.facebook.com/cpkpp

https://www.facebook.com/hoteloko/