Termin: 29.09.2022 / Warszawa
Miejsce:
Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, ul. Jazdów 1
Kuratorka i dyrektorka: Agata Życzkowska
Współpraca: Karina Szutko, Adriana Liwara, Bartłomiej Mamajek, Bastian Mamajek-Życzkowski
Produkcja i organizacja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers
Projekt „Viral Visions – deconstructing art immunity” – konferencja performatywna „Viral Visions – KIM JESTEŚCIE? GDZIE JESTEŚCIE?” finansuje Komisja Europejska w Programie Erasmus+
HOTELOKO movement makers
Partnerzy: Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, Centrum Promocji Kultury Praga Południe: Terminal Kultury Gocław
Patronat honorowy:
Patronat medialny: TVP Kultura, portal e-teatr, kwartalnik TANIEC, portal Teatr dla Wszystkich, portal warszawa.ngo.pl, Notes Na 6 Tygodni NN6T
Wolontariat:
Jeśli chcesz wziąć udział w wolontariacie skontaktuj się z nami: biuro@fundacjarozwojuteatru.pl
Zmniejszamy ślad cyfrowy poprzez publikację zdjęć w niskiej rozdzielczości w naszej galerii. Jest to zgodne z naszą misją związaną z dbaniem o nasza planetę.
MULTIPLIER EVENT – VIRAL VISIONS / WARSAW
W ramach festiwalu odbędzie się konferencja performatywna „VIRAL VISIONS: KIM JESTEŚCIE? GDZIE JESTEŚCIE?”, zawierająca spektakle, filmy, gry choreograficzne i dyskusje.
PROGRAM
Wstęp wolny, obowiązuje rezerwacje zaproszeń biuro@fundacjarozwojuteatru.pl / Liczba miejsc ograniczona.
„They Feel Like Home” / Body Architects / Marcin Denkiewicz, Nikola Majtanova, Maria Anna Chlebus, Hygin Delimat / Austria/Słowacja / 4’14”
„Tic Tac… Petit Bleue Point » / Audrey Desbois & Yahnn Owen / Francja / Meksyk / 7’43’’
„SOLO” / Uladzimir Slizhyk (TREMORS Dance Company, Ivan Slizhyk, Darya Tarasava) / Białoruś / 3’16’’
Wydarzenie FB: https://www.facebook.com/events/467628468594100
Koncepcja, dramaturgia, reżyseria, kostiumy: Agata Życzkowska
Choreografia: Mirek Woźniak, Agata Życzkowska
Wykonanie: Agata Życzkowska, Mirek Woźniak, Karina Szutki
Opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska / Karina Szutko

wykład performatywny

Marcin Denkiewicz (koncepcja, taniec, choreografia)
Nikola Majtanova (koncepcja, taniec, choreografia, montaż)
Maria Anna Chlebus (koncepcja, muzyka)
Hygin Delimat (kamera)
Ta choreografia wideo została stworzona w 2022 roku w trzeciej dzielnicy Wiednia przez zespół Body Architects. Przedstawia emocje związane z byciem z dala od domu, ale odnajdywaniem komfortu i poczucia przynależności w otaczających nas ludziach. Rodzaj ruchu to fizyczny taniec współczesny z elementami partnerowania.
Niki&Martin Duo to duet taneczny współpracujący w dziedzinie tańca współczesnego od 2019 roku, założony przez Nikolę Majtanową (SVK) i Marcina Denkiewicza (PL). Poznali się na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linz (AT), gdzie studiowali taniec współczesny, performance i pedagogikę. W trakcie i po studiach zaczęli wspólnie pracować nad projektami tanecznymi, fotograficznymi i teatralnymi w całej Europie. Ich pierwszy utwór zatytułowany „Retrospekcja” powstał w 2019 roku. Obecnie mają siedzibę w Wiedniu.
Maria Chlebus -urodzona w Stanach Zjednoczonych dorastała i rozpoczęła swoją muzyczną edukację w Polsce, w Szkole Muzycznej im. Grażyny Bacewicz w Warszawie. Maria Chlebus jest absolwentką University of Miami (Frost School of Music, Florida USA), Yale University (Connecticut USA) oraz Anton Bruckner Privatuniversität (Linz, Austria). Jest zwyciężczynią wielu nagród i stypendiow, m.in.: 1. miejsce na Frost Symphony Concerto Competition, 3. nagroda w Ima Hogg Concerto Competition, dwa lata z rzędu stypendium Avedis Zildjian Percussion, oraz stypendium National League of American Pen Women Music. W ostatnich latach była kotlistką i perkusistką orkiestry Sinfonia Varsovia, oraz występowała w Europie jako solistka, muzyk kameralny i kompozytorka, głównie w Austrii, Niemczech oraz Polsce.
Hygin Delimat – choreograf, producent i twórca wideo. Bardzo aktywny na scenie w Wiedniu, jest założycielem Body Architects, Craft Choreography i Mind Culture Podcast. Ukończył kierunki Movement Research (M.A.) i Pedagogikę (M.A.) na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linzu. Na potrzeby swojej pracy choreograficznej otrzymał liczne rezydencje artystyczne w Europie (Derida Dance, Arts Printing House, artblau Braunschweig, Komuna/Warszawa, O Espaco Do Tempo), a także w Salwadorze, Meksyku i Ugandzie. Jego twórczość była prezentowana na międzynarodowych festiwalach tańca, m.in. na Tanec Praha, Tanzmesse Dusseldorf, Polskiej Platformie Tańca, FIDCDMX Mexico. Tworzył też na zlecenie architekturforum oberösterreich, Aura Dance Theatre i Opery Wrocławskiej. Hygin podejmuje poszukiwania w obszarach ekstremalnych stanów performatywnych związanych z katastrofami i sztuką przetrwania.
Tic tac…Le Petit Point Bleu to teledysk/taniec, który opowiada o odpowiedzialności, jaką ponosimy w kwestii zmian klimatycznych. W sposób dzieci rozmawiają z nami o wyborze (czasem pod prąd), kierunku, który każdy obiera według własnego sumienia w stosunku do naszej planety; jedynej, na której możemy dziś zamieszkać.
Klip autorstwa Audrey Desbois i Yahnn Owen
Z dziećmi z klasy CE2 szkoły w Maquens
Cie Le Ventilo
Audrey Desbois – Francja
Tancerka, choreografka i nauczycielka. Ukończyła konserwatoria w La Rochelle i Angers, następnie w CEFEDEM w Bordeaux, gdzie uzyskała państwowy dyplom nauczyciela tańca współczesnego, dołączyła do profesjonalnego szkolenia COLINE w Istres. Współpracuje z Myriam Burns, Matjaza Farika (Słowenia), Angels Margarit (Barcelona) oraz Michel Keleminis, Hervé Robbe i Dominique Bagouet. Po roku spędzonym w Egipcie, gdzie tańczyła i prowadziła warsztaty taneczne, postanowiła rozwijać dwie osie swojego zawodu – tworzenie i edukowanie. Po powrocie do Francji tańczyła z zespołami z południa Francji. Przez 8 lat tańczyła również w Groupe Noces / Florence Bernad oraz Cie Portes Sud / Laurence Wagner. W 2016 roku została choreografką Cie Le Ventilo. Jej kariera doprowadziła ją do zwrócenia się do młodych odbiorców, a w szczególności do rodzin, oraz do rozwijania skrzyżowania środków wyrazu artystycznego.
W 2020 roku doświadczenie tańca na odległość związane z uwięzieniem zmusiło ją do adaptacji i zaproponowania projektu wideo. Ta eksploracja wzmogła chęć pogłębienia i rozwinięcia tego podejścia do pracy z wideo.
Yahnn Owen: Francja/Meksyk
Fotograf i projektant graficzny. Swoją technikę doskonalił pracując jako asystent w studiach fotografii reklamowej. Zdecydował się na pracę jako freelancer i spędził 5 lat w Meksyku, gdzie był fotografem przy sesjach filmowych oraz asystentem scenografa w kinie, na eventach i w reklamie. Pracował również jako fotograf przy sztukach teatralnych, zwłaszcza przy spektaklu „Jarocho” i w ten sposób rozpoczął współpracę z wieloma tancerzami, aktorami i muzykami. Współpracuje również przy tworzeniu fotografii kulinarnych do książki z tradycyjnymi przepisami meksykańskimi (Aromas y sabores del Totonacapan).
Jego regularna współpraca z grafikami prowadzi do naturalnego rozwoju umiejętności w zakresie projektowania graficznego. Tworzy media komunikacyjne takie jak plakaty, broszury, płyty CD, książki, logotypy i wskazówki graficzne dla artystów wizualnych, muzyków, piosenkarzy, aktorów, tancerzy, artystów cyrkowych i struktur kulturalnych lub eventowych, jak również dla małych i średnich przedsiębiorstw z różnych dziedzin.
Komunikacja dla występu na żywo, prowadzi go do rozwoju wideo. Współpracuje z Cie Le Ventilo, gdzie produkuje filmy taneczne z choreografką Audrey Desbois.

Film ten kwestionuje pojęcia pustej przestrzeni, cyfrowego ciała i izolacji.
[Usterki] spowodowane błędami systemu/sieci, które pojawiają się od czasu do czasu w cyfrowym ciele, konfigurują inną percepcję ciała. I intryguje mnie, jak ta [uszkodzona] wizualna tożsamość poruszającego się ciała na ekranie może pomóc w rekonfiguracji kinestetycznej empatii widza.


Wykształcenie zdobywała na kierunku Taniec na Akademii Humanistyczno -Ekonomicznej w Łodzi, Academy of Performing Arts w Pradze oraz podczas programu tanecznego Warsaw Dance Department. Zaś będąc trzy miesiące w Izraelu trenowała z zespołami Batsheva, Vertigo oraz Yasmeen Godder. W zeszłym roku ukończyła drugi rok kursu Akademii Choreografii Eksperymentalnej, kolektywu „Centrum w Ruchu”. W październiku 2021 uczyła się pod okiem Davida Zabrano podczas „5 weeks Intensive of Flying Low and Passing Through”. Tworzy autorskie zajęcia z pola tańca współczesnego, kolektywnej pracy projektowej oraz ucieleśniania natury. Performerka, tancerka i pedagog tańca. Realizuje niezależne produkcje, np. spektakl „Patolovja”, autorski performance „Mowa Ciała”, czy videoart „Kambium”.

Paulina ukończyła Anton Bruckner Universitat w 2019 roku. W trakcie studiów miała możliwość pracy w austriackim teatrze Landes, jak również wyjazdu do duńskiej szkoły choreografii w Kopenhadze aby edukację zwieńczyć stażem w Lenka Vagnerova Company. W tym czasie zainteresowała się kolektywem Formless Arts oraz koncepcjami Bruna Caverny. Po powrocie do Polski stworzyła pierwszą produkcję z kolektywem Why not? w ramach rezydencji w Krakowskim Centrum Choreograficznym pod tytułem „Nieprzeniknione srebro”. Pracuje przy interdyscyplinarnych projektach z artystami wizualnymi (m.in. Floraphilia, Biennale Warszawa) oraz muzycznymi (m.in. Błędowska Desert Sessions Music, Roland Jazz Festival, Dance me – World Wednesdays). Organizuje warsztaty, festiwale, a także samodzielne projekty artystyczne tj. wideo „Porusz mną…”. Od 2022 roku kontynuuje edukację w Danish National School of Arts na kierunku „Dance Participation” w Kopenhadze.
