KLARA SZELA

Tancerka / choreografka / performerka

Ukończyła Szkołę Choreografii w Krakowie z tytułem choreograf i instruktor tańca współczesnego (2019). Ukończyła kurs choreografii eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie pod okiem choreografek Marysi Stokłosy, Renaty Piotrowskiej-Auffret i Magdaleny Ptasznik (2021). Studentka Wydziału Orientalistycznego o kierunku Koreanistyka na Uniwersytecie Warszawskim.

Była uczestniczką warsztatów, które prowadził choreograf Thierry Verger metodą MODAL UNDERGROUND w Centrum Sztuki Tańca w Warszawie. Uczyła się stylu hip-hop w Egurolla Dance Studio w Krakowie. Brała także udział w wielu warsztatach z technik takich jak florwork, kontakt improwizacja, popping. Uczęszczała na regularne zajęcia ze stylu Gaga prowadzonego przez Gosię Mielech w Poznaniu. Ukończyła dwumiesięczny kurs z podstaw BYF „Beat Ya Feet Basics & History program” pod okiem Alana „Morningstar” Piotrowskiego i jest nową członkiną BYF Nation. Praktykuje taniec w East Side Dance Academy w Warszawie.

Brała udział w trzech projektach prowadzonych przez choreografa i tancerza Stefano Silvino: „BezEmpatia” (2020), „Prawie JestTeam” (2021) i „Secret Act” (2021) oraz w spektaklu Marty Kosieradzkiej „Afrykańskie Baśnie”- projekt teatru tańca inspirowany tradycyjnymi opowieściami Afryki (2021).

Wraz z Mateuszem Pindelskim przygotowała choreografię „Drowning from Splendor” na wydarzenie Fala Tańca, organizowanego w ramach II Kongresu Tańca w Warszawie przez Fundację Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ (2020). Zrealizowała solo pt. „Inflating” inspirowane obiektami i rzeźbami Oskara Zięty, które miało premierę na Festiwalu Internazionale Dissidanza w Palermo (2021) oraz performans we współpracy z Marcinem Miętusem pt. „bez tytułu” jako echo po wystawie Laury Paweli „Psiakość” w ramach Performatywnej Przestrzeni Wspólnej w Warszawie (2021).

Rozpoczęła także współpracę z warszawskim kolektywem HOTELOKO movement makers, prowadzonym przez Agatę Życzkowską. W ramach tej współpracy jest uczestniczką projektu „Dance Higways” w programie Erasmus+ (2021-2022).

„Inflating” fot. Aleksandra Włodarczyk

„Inflating” fot. Lorenzo Gatto

„Drowning from Splendor” fot. Marta Ankiersztejn