HOTELOKO

NEWS: Prezentacje spektaklu „ABSOLUTELY FABULOUS DANCERS”:

HOTELOKO on TOUR 2020 / 2021:

 3.09.2020 – Festiwal Kalejdoskop / Białystok
 9.09.2020 – Festival DANSES- CITéS Carcassonne / France – La Galerie Chorégraphique
14.09.2020 – Mandala Performance Festival / Wrocław 
 
Październik 2021 – Festival B.A.D. Bilbao / Festival de Teatro actual y Danza Contemporánea de Bilbao / Spain/Basque
Październik 2021 – Festiwal Dantzan Tzan in Vitoria-Gasteiz / Spain/Basque
 

Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił się w 2016 r. z powstałego w 2011 r. Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Artystka porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Podejmuje współpracę z choreografami i choreografkami: Mirek Woźniak, Magdalena Przybysz, Wojciech Grudziński, tworząc projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne. Współpracuje także z innymi artystami: Joanna Chitruszko, Katarzyna Kafel, Aleksandr Prowaliński, Ewelina Sobieraj, Dawid Żakowski.

„Absolutely Fabulous Dancers” / Fot. Marta Ankiersztejn

Kolektyw otrzymał nagrodę „Coup de Coeur” za oryginalność spektaklu „Absolutely Fabulous Dancers” na Festiwalu Quartiers Danses w Montrealu (2019).

———–

Dlaczego HOTELOKO? Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO-czytaj LOKO-szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO).

Dlaczego movement makers? Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performansy również muzykę i słowa.)

Kolektyw zrealizował następujące spektakle: ”frau/mujer/femme”, „#moiprzyjacieletancza”, „Absolutely Fabulous Dancers”, „Darklena”, „Insta Show”, „frau blush” i „Axiom of Choice”. Wspólnie wypracowali oni swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni performerów i performerek.

U aktorki Agaty Życzkowskiej królują cekiny, które pojawiają się w każdym jej spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiuje je zdanie: „Mieszkam w cekinowej kuli”. Artystka pracuje głównie na wątkach tożsamościowych z wykorzystaniem ruchu codziennego, metod interaktywnych, pracy na zespół, emocji i refleksji oraz multimedialności.

Magdalena Przybysz praktykuje metody somatyczne, zwłaszcza Body Mind Centering, ruchem autentycznym, a także tworzy ruch sceniczny do spektakli teatralnych (m.in.: „Solaris. Wspomnienie z przyszłości”, reż.Klaudia Hartung-Wójciak, „Żyd z Wesela. Wycieczka krajoznawcza”, reż. Klaudia Hartung-Wójciak, „Wolę się ścigać niż zakochiwać”, reż. Iga Gańczarczyk, #dziady, reż. Michał Kmiecik).

Mirek Woźniak sam definiuje się jako artysta działający na pograniczu różnych dziedzin sztuki. Tworzy kreacje scenicznie na styku tańca, śpiewu i aktorstwa. W pracy z kolektywem HOTELOKO opiera się o techniki improwizacji flying low, animal movement, contact improvisation, ale również bazuje na swojej autorskiej metodzie permanentnego przepływu, którą nazywa „liquid spirit”.

Cechą charakterystyczną prac HOTELOKO movement makers jest nieprzewidywalność i angażowanie publiczności do udziału w spektaklach. W wielu scenach to właśnie publiczność performatywnie współtworzy świat wraz z artystami i artystkami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzami i performerami, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. HOTELOKO realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości, dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce i za granicą. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe artystom i artystkom. Twórcy i twórczynie pracują głównie w Warszawie, ale także współpracują z zagranicznymi partnerami.

„”Axiom of Choice” / Fot. Marta Ankiersztejn

Zobacz szczegóły naszych produkcji w zakładce PROJEKTY HOTELOKO oraz KALENDARZ

———————————————————-

PRODUKCJE HOTELOKO movement makers 2016-2019

„Axiom of Choice”/ PREMIERA / 5.12.2019 / CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE

Impulsem do powstania spektaklu jest matematyczna teoria – aksjomat wyboru, nad którą polscy naukowcy pracowali w okresie międzywojennym. Tytułowy Axiom of Choice to idea mówiąca o istnieniu niepustych zbiorów rozłącznych, dla których występuje wspólny zbiór, tzw. selektor. Zawiera on dokładnie po jednym zgodnym elemencie z każdego z tych zbiorów. Ta definicja zostaje przetworzona przez pryzmat tożsamości artystów w aspekcie społecznym i choreograficznym. Selektory, które wybierają, to łączące ich wątki wspólne jak pokolenie, grupa krwi czy zapach mandarynek z dzieciństwa.

Fot. Karolina Jóźwiak

„Absolutely Fabulous Dancers” rework 5/09/2019 / CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE

W 2019 r. powstała nowa wersja spektaklu z Mirkiem Woźniakiem. Kolektyw HOTELOKO movement makers został zaproszony na festiwal tańca współczesnego: Festival Quartiers Danses w Kanadzie, który odbył się w Montrealu we wrześniu 2019. Podczas 17 edycji festiwalu zaprezentowano 38 spektakli i performansów, w tym 12 w przestrzeni publicznej, z Kanady, Szwajcarii, Francji, Danii, USA, Brazylii i Polski. Kolektyw HOTELOKO, który  przedstawił spektakl „Absolutely Fabulous Dancers”, otrzymał nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność. W 2020 r. spektakl został zaproszony na trzy europejskie festiwale: Festiwal DANSES- CITéS Carcassonne (Francja), B.A.D Bilbao Antzerkia Dantza – Festival de Teatro actual y Danza Contemporánea – Bilbao (Hiszpania), Festiwal Dantzan Tzan – Vitoria-Gasteiz (Hiszpania).

Fot. Karolina Jóźwiak

Fot Karolina Jóźwiak

Fot. Marta Ankiersztejn

„frau blush” / PREMIERA 8.10.2018 / CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE

Premiera spektaklu w koncepcji i reżyserii Agaty Życzkowskiej i choreografii Wojciecha Grudzińskiego przy udziale Katarzyny Kafel. Spojrzenie na temat nie-kobiecości z różnych perspektyw. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn

———-

INSTA SHOW / PREMIERA 10.09.2018 / CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE

„Insta Show” to kolejny projekt choreografki Magdaleny Przybysz we współpracy z reżyserką Agatą Życzkowską, tym razem skierowany do młodzieży, ale także dorosłych. W spektaklu bierze udział młodzież w wieku gimnazjalnym i licealnym: młodzi, zdolni tancerze i performerzy w wieku 13-16, wybrani do projektu w drodze castingu. Instagram jest pretekstem do opowiedzenia o młodym pokoleniu poprzez ruch i story telling.Spektakl zrealizowany w koprodukcji Centrum Sztuki Tańca w Warszawie i Promu Kultury Saska Kępa. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn

———-

DARKLENA / PREMIERA 4.06.2018 / CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE

Spektakl dla dzieci powyżej 11 roku życia. Pierwsza produkcja HOTELOKO skierowana do młodej widowni. Spektakl przygotowany wspólnie przez Agatę Życzkowską, Wojciecha Grudzińskiego, Joannę Chitruszko oraz przy udziale młodego tancerza 11 letniego Bastiana Knober-Żebrowskiego. Spektakl zrealizowany w koprodukcji Centrum Sztuki Tańca w Warszawie i Promu Kultury Saska Kępa. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn

———-

ABSOLUTELY FABULOUS DANCERS / PREMIERA 30.06.2017 / PROM KULTURY SASKA KĘPA

w 2017 r. powstała nowa produkcja „ABSOLUTELY FABULOUS Dancers” we koncepcji i choreografii z Magdaleny Przybysz i choreografii Wojciecha Grudzińskiego, reżyserii Agaty Życzkowskiej, a HOTELOKO zmieniło nazwę na HOTELOKO movement makers. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

 

 

Fot. Anna Ciupryk

———-

#moiprzyjacieletancza / PREMIERA 22.10.2016 / CENTRUM PROMOCJI KULTURY

Performance w koncepcji Magdaleny Przybysz we współpracy z Agatą Życzkowską. W projekcie wzięli udział tancerze Wojciech Grudziński i Mikołaj Prynkiewicz wybrani do spektaklu w drodze castingu performatywnego. Spektakl prezentowany w ramach Festiwalu Mandala we Wrocławiu 2017, Sceny Tańca Studio w Warszawie oraz programu Scen dla Tańca IMiT w Krakowie i Słupsku w 2017 r. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn

frau / mujer / femme / PREMIERA 17.07.2016 / PROM KULTURY SASKA KĘPA

Premiera zrealizowana w ramach 25 lecia współpracy pomiędzy miastami Warszawa-Berlin we współpracy Agaty Życzkowskiej z Ellen Gronwald, Alfredo Bautista, Katarzyną Kafel z Berlina. Pierwsza produkcja HOTELOKO przy współpracy z choreografką i tancerką Magdaleną Przybysz. Wersja z roku 2017 została zrealizowana przy współpracy z Rafałem Urbackim. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn / Pat Mic / Marta Ankiersztejn

 

HOTELOKO movement makers 2016-2019

 


Teatr HOTELOKO 2011-2015

Produkcje Teatru HOTELOKO 2014-2015

W 2014 r. Agata Życzkowska rozpoczęła poszukiwania w dziedzinie performance. We współpracy z Thomasem Harzemem powstały dwa performansy: „selfie/kiste/pudełko” (Prom Kultury Saska Kępa 2014) oraz performance „jutro: urodziny” inspirowany ostatnim przedstawieniem Tadeusz Kantora „Dziś są moje urodziny” (Prom Kultury Saska Kępa 2015).

„jutro: urodziny” / PREMIERA 31.05.2015 / PROM KULTURY SASKA KĘPA

Fot. Marta Ankiersztejn

———-

„selfie / kiste / pudełko” / PREMIERA 21.11.2014 / PROM KULTURY SASKA KĘPA

Performance przy współpracy z Thomasem Harzemem i Katarzyną Kafel.

Fot. Marta Ankiersztejn

———————————————————-