HOTELOKO

Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił się w 2016 z powstałego w 2011 r. Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Artystka tworzy go wraz z Magdaleną Przybysz i Mirkiem Woźniakiem poruszając się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Wspólnie realizują projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne.

Fot. Romain Lorraine

Dlaczego HOTELOKO?

Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO-czytaj LOKO-szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO).

Dlaczego movement makers?

Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performansy również muzykę i słowa.)

Kolektyw zrealizował następujące spektakle: ”frau/mujer/femme”, „#moiprzyjacieletancza”, „Absolutely Fabulous Dancers”, „Darklena”, „Insta Show” i „frau blush”. Wspólnie wypracowali oni swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni performerów.

U aktorki Agaty Życzkowskiej królują cekiny, które pojawiają się w każdym jej spektaklu. Lśnienie jest zamierzonym obrazem, a definiu

je je zdanie: „Mieszkam w cekinowej kuli”.

Magdalena Przybysz fascynuje się metodami somatycznymi, zwłaszcza Body Mind Centering, ruchem autentycznym oraz wątkami feministycznymi.Cechą charakterystyczną prac HOTELOKO movement makers jest nieprzewidywalność i angażowanie widzów do udziału w spektaklach. W wielu scenach widzowie performatywnie współtworzą świat wraz z artystami. Główną ideą jest zacieranie granicy pomiędzy widzem i performerem, odwracanie ról oraz gra z oczekiwaniami. Najważniejszym kryterium jest kryterium szczerości. HOTELOKO realizuje spektakle, które dotykają rzeczywistości, dramaturgia powstaje z inspiracji dzisiejszym światem w Polsce i za granicą. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, równouprawnienie, edukacja są najbliższe artystom. Artystki pracują głównie w Warszawie, ale także współpracują z zagranicznymi partnerami.

Zobacz szczegóły naszych produkcji oraz kalendarz w zakładce PROJEKTY HOTELOKO

———————————————————–

HOTELOKO movement makers 2016-2019

———————————————————-

PRODUKCJE HOTELOKO movement makers 2016-2019

„Absolutely Fabulous Dancers” rework 5/09/2019 / CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE

W 2019 r. powstała nowa wersja spektaklu z Mirosławem Woźniakiem. Kolektyw HOTELOKO movement makers został zaproszony na festiwal tańca współczesnego: Festival Quartiers Danses w Kanadzie, który odbył się w Montrealu w dniach 6-15.09.2019. Podczas 17 edycji zaprezentowano 38 spektakli i performansów, w tym 12 w przestrzeni publicznej, z Kanady, Szwajcarii, Francji, Danii, USA, Brazylii i Polski. Kolektyw HOTELOKO przedstawił spektakl „Absolutely Fabulous Dancers”. Spektakl otrzymał nagrodę „Coup de Coeur du Jury”

Fot. Karolina Jóźwiak

„frau blush” / PREMIERA 8.10.2018 / CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE

Premiera spektaklu w koncepcji i reżyserii Agaty Życzkowskiej i choreografii Wojciecha Grudzińskiego przy udziale Katarzyny Kafel. Spojrzenie na temat nie-kobiecości z różnych perspektyw. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn

———-

INSTA SHOW / PREMIERA 10.09.2018 / CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE

„Insta Show” to kolejny projekt choreografki Magdaleny Przybysz we współpracy z reżyserką Agatą Życzkowską, tym razem skierowany do młodzieży, ale także dorosłych. W spektaklu bierze udział młodzież w wieku gimnazjalnym i licealnym: młodzi, zdolni tancerze i performerzy w wieku 13-16, wybrani do projektu w drodze castingu. Instagram jest pretekstem do opowiedzenia o młodym pokoleniu poprzez ruch i story telling.Spektakl zrealizowany w koprodukcji Centrum Sztuki Tańca w Warszawie i Promu Kultury Saska Kępa. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn

———-

DARKLENA / PREMIERA 4.06.2018 / CENTRUM SZTUKI TAŃCA W WARSZAWIE

Spektakl dla dzieci powyżej 11 roku życia. Pierwsza produkcja HOTELOKO skierowana do młodej widowni. Spektakl przygotowany wspólnie przez Agatę Życzkowską, Wojciecha Grudzińskiego, Joannę Chitruszko oraz przy udziale młodego tancerza 11 letniego Bastiana Knober-Żebrowskiego. Spektakl zrealizowany w koprodukcji Centrum Sztuki Tańca w Warszawie i Promu Kultury Saska Kępa. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn

———-

ABSOLUTELY FABULOUS DANCERS / PREMIERA 30.06.2017 / PROM KULTURY SASKA KĘPA

w 2017 r. powstała nowa produkcja „ABSOLUTELY FABULOUS Dancers” we koncepcji i choreografii z Magdaleny Przybysz i choreografii Wojciecha Grudzińskiego, reżyserii Agaty Życzkowskiej, a HOTELOKO zmieniło nazwę na HOTELOKO movement makers. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

 

 

 

Fot. Anna Ciupryk

———-

#moiprzyjacieletancza / PREMIERA 22.10.2016 / CENTRUM PROMOCJI KULTURY

Performance w koncepcji Magdaleny Przybysz we współpracy z Agatą Życzkowską. W projekcie wzięli udział tancerze Wojciech Grudziński i Mikołaj Prynkiewicz wybrani do spektaklu w drodze castingu performatywnego. Spektakl prezentowany w ramach Festiwalu Mandala we Wrocławiu 2017, Sceny Tańca Studio w Warszawie oraz programu Scen dla Tańca IMiT w Krakowie i Słupsku w 2017 r. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn

frau / mujer / femme / PREMIERA 17.07.2016 / PROM KULTURY SASKA KĘPA

Premiera zrealizowana w ramach 25 lecia współpracy pomiędzy miastami Warszawa-Berlin we współpracy Agaty Życzkowskiej z Ellen Gronwald, Alfredo Bautista, Katarzyną Kafel z Berlina. Pierwsza produkcja HOTELOKO przy współpracy z choreografką i tancerką Magdaleną Przybysz. Wersja z roku 2017 została zrealizowana przy współpracy z Rafałem Urbackim. Produkcja Fundacja Rozwoju Teatru ‚NOWA FALA’.

Fot. Marta Ankiersztejn / Pat Mic / Marta Ankiersztejn



Teatr HOTELOKO 2011-2015

Produkcje Teatru HOTELOKO 2014-2015

W 2014 r. Agata Życzkowska rozpoczęła poszukiwania w dziedzinie performance. We współpracy z Thomasem Harzemem powstały dwa performansy: „selfie/kiste/pudełko” (Prom Kultury Saska Kępa 2014) oraz performance „jutro: urodziny” inspirowany ostatnim przedstawieniem Tadeusz Kantora „Dziś są moje urodziny” (Prom Kultury Saska Kępa 2015).

„jutro: urodziny” / PREMIERA 31.05.2015 / PROM KULTURY SASKA KĘPA

Fot. Marta Ankiersztejn

———-

„selfie / kiste / pudełko” / PREMIERA 21.11.2014 / PROM KULTURY SASKA KĘPA

Performance przy współpracy z Thomasem Harzemem i Katarzyną Kafel.

Fot. Marta Ankiersztejn

———————————————————-