EXTINCTION

EXTINCTION / HOTELOKO movement makers: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak

Koncepcja, reżyseria i dramaturgia: Agata Życzkowska

Choreografia: Mirek Woźniak / Agata Życzkowska

Performerzy: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak / Karina Szutko

Opracowanie muzyczne: Agata Życzkowska / Karina Szutko

Scenografia i kostiumy: Agata Życzkowska

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Partnerzy: Centrum Promocji Kultury Praga Południe, Teatr BAZA. Centrum Promocji Kultury Praga Południe, Fundacja Inna Przestrzeń

Spektakl zrealizowany w ramach Programu „Mobilni w Kulturze 2021” ze środków m. st. Warszawy

Premiera: 22.10.2021

Czas: 25 min.

HOTELOKO movement makers

Partnerzy:

 

 

 

Zmniejszamy ślad cyfrowy poprzez publikację zdjęć w niskiej rozdzielczości w naszej galerii. Jest to zgodne z naszą misją związaną z dbaniem o nasza planetę.

 

EXTINCTION /Agata Życzkowska

HOTELOKO movement makers

EXTINCTION: wyginięcie, zniknięcie, zagłada, wygaśnięcie, gaszenie, zaginięcie, skasowanie, umorzenie, ugaszenie, wygasanie, zanik.

Kolory wywołują reakcje fizyczne. Niebieski ma właściwości uspokajające. Chromoterapia. Barwy oddziałują na nasz organizm i pozwalają zwalczać różne niepożądane stany. Niebieski uszczęśliwia w krajach śródziemnomorskich. Łagodzi wysoką temperaturę. Obniża apetyt. Gasi pragnienie.

Zniknęło z naszego świata w ciągu ostatnich dziesięcioleci. Wygasa. Budka telefoniczna, kafejka internetowa, magnetowid, szewc, zabawa na trzepaku, walkman, zegarynka, dyskietka, liczydła, gra w kapsle, gorseciarka, tygrys kaspijski, tajwańska pantera mglista, rekin carcharhinus obselorus.

Ostatnia aktualizacja czerwonej listy gatunków zagrożonych wskazuje, że w ostatnim roku wyginęło 31 gatunków roślin i zwierząt. Zniknięcie burzy pracę ekosystemów. Na granicy wyginięcia są koale, lemury, kalmary. Są jednak też zwycięzcy: żubr, foka szara, łoś.

Trailer:

AGATA ŻYCZKOWSKA

Choreografka, tancerka, aktorka, reżyserka i kuratorka tańca. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi i podyplomowych studiów na wydziale Dyplomacja Kulturalna w Instytucie Studiów Europejskich na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W latach 2016-2019 była dyrektorką projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, którego była także współautorką. Od 2009 roku jest prezeską Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’. Od 2011 r. prowadzi taneczny kolektyw HOTELOKO movement makers. Edukację taneczną i performatywną zdobywała pod okiem takich twórców i twórczyń jak: Nadia Kevan, Eugenio Barba, Abani Biswas, Jairo Cuesta, James Sloviak, Bruce Myers, Toshi Tsuchitor, Akira Matsui, Augusto Omolú, Ileana Citaristi, Gennadi Bogdanov, Ana Woolf, Raúl Iaiza, Stefan Niedziałkowski, Claire Heggen, Yves Marc, Lina do Carmo, Thomas Leabhart, Ray Chung, Natalia Iwaniec, Michal Sayfan, Iwona Olszowska, Anna Godowska. Brała udział w projektach Fundacji Ciało/Umysł: była współproducentką i reżyserką castingu obsady oraz performerką w polskiej wersji spektaklu „The SHOW MUST GO ON” chor. Jérôme Bel w ramach Festiwalu Ciało/Umysł (2011), brała udział w projektach społecznych „Clean Room” hiszpańskiego artysty Juana Domingueza (2013) i „Family Affair” włoskiego kolektywu ZimmerFrei w ramach Warszawskiej Sceny Tańca (2015), zrealizowała autorski film w ramach projektu CU „21 artystów na 21 wiek” (2020), zrealizowała performans „Don’t Stop Me Now” z okazji 20. edycji Festiwalu Ciało/Umysł (2021). Współpracowała także m.in. z Wojciechem Grudzińskim, Dawidem Żakowskim, Joanną Chitruszko. W ramach działań kolektywu HOTELOKO movement makers zrealizowała kilkanaście spektakli w tym we własnej koncepcji: „frau / mujer / femme” (2016), „Darklena”(2018), „frau blush”(2018), „Axiom of Choice” (2019), „Extinction” (2021). Za spektakl „Absolutely Fabulous Dancers” we własnej reżyserii i dramaturgii oraz w choreografii Magdaleny Przybysz otrzymała nagrodę jury „Coup de Coeur” za oryginalność na Festiwalu Quartiers Danses w Montrealu (2019). Otrzymała także pierwszą nagrodę – Dużą Konsekwencję Teatralną na festiwalu IV Sopockie Konsekwencje Teatralne – 2020 za spektakl „Axiom of Choice”. Jej spektakle są też zapraszane na festiwale w Polsce i za granicą (Mandala Performance Festival/Wrocław, Festiwal Kalejdoskop/Białystok, Festival Localize/Potsdam, Festival Quartiers Danses/Montreal, Festival Dances-Cités/Carcassonne).

Obecnie realizuje dwa projekty „DANCE HIGWAYS” i „Viral Visions” w ramach programu Komisji  Europejskiej ERASMUS + edukacja artystyczna dla dorosłych z europejskimi partnerami z Francji, Hiszpanii-Kraju Basków, Włoch, Norwegii, Niemiec, Austrii i Chorwacji. W 2021 r. powołała do życia nowy festiwal w Warszawie: International Movement Festival U:NEW.

MIREK WOŹNIAK

Tancerz, choreograf, wokalista, performer. Wielokrotny uczestnik Międzynarodowego Festiwalu Baletowego w Miami. Współtwórca kolektywu artystycznego „Kompania Primavera” wraz z Izą Szostak, Ramoną Nagabczyńską, Anną Hop, Szymonem Osińskim, pod kierownictwem Dariusza Lewandowskiego , Asystent choreografki Anny Hop w spektaklu „Calineczka” – Teatr Palladium (reż. Małgorzata Szabłowska, tam również aktor, tancerz i wokalista). Zrealizował choreografie m.in. do performansów „A kontra M” i „Woźniak/Łosik” oraz spektakli „Orfeusz i Euredyka” i „Kraina Niczyja”. Bierze udział w spektaklach „Maria de Buenos Aires” w reż. Michała Znanieckiego i chor. Ingi Pilchowskiej w Operze Kameralnej w Warszawie oraz „Kinky Boots” w reż. Eweliny Piotrowiak i chor. Pauliny Andrzejewskiej w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Wraz z Agatą Życzkowską i Klarą Szelą współtworzy kolektyw HOTELOKO movement makers w Warszawie, w ramach którego zrealizował trzy spektakle: „Absolutely Fabulous Dancers” za który otrzymał nagrodę zespołową dla kolektywu na Festiwalu Quartiers Danses w Montrealu (2019), „Axiom of Choice” za który wspólnie z Agatą Życzkowską otrzymali Pierwszą Nagrodę-Dużą Konsekwencję Teatralną na Sopockich Konsekwencjach Teatralnych (2020) oraz najnowszą produkcję „EXTINCTION”. Bierze udział w projekcie europejskim „Dance Highways 2020-2022” we współpracy z partnerami z Francji, Hiszpanii, Niemiec, Norwegii i Włoch. Sam definiuje się jako artysta działający na pograniczu różnych dziedzin sztuki. Tworzy kreacje scenicznie na styku tańca, śpiewu i aktorstwa. Opiera się o techniki improwizacji flying low, animal movement, contact improvisation, ale również bazuje na swojej autorskiej metodzie permanentnego przepływu, którą nazywa „liquid spirit”.

 

KARINA SZUTKO

Tancerka, kompozytorka Gra na pianinie i gitarze. Tańczy w zespołach MBB i New Folk. Brała udział w warsztatach tańca współczesnego prowadzonych m.in przez Karolinę Bartoń, Julię Adamczyk i Kamilę Kwietniewską oraz tańca towarzyskiego ze Stefano Terrazzino. Brała udział w projekcie „Familly Affair” włoskiego kolektywu ZimmerFrei w ramach Warszawskiej Sceny Tańca prowadzonej przez Fundację Ciało/Umysł (2015). Bierze udział w regularnych zajęciach Broadway Dance prowadzonych przez choreografkę Magdalenę Jelonek. Mistrzyni Europy w kategorii Carribean Show (Lyon 2017), mistrzyni świata w kategorii Latin Show (Sarajewo 2019), mistrzyni Polski w Krajowych Mistrzostwach IDO (Ossa 2020 i Raszyn 2021). Dwukrotnie zdobyła pierwszą nagrodę w konkursach tańca współczesnego i jazz/modern Solove 2020 i Solove 2021 w Pałacu Młodzieży w Warszawie. Od 2018 r. współpracuje z kolektywem HOTELOKO movement makers. Brała udział w spektaklu „Insta Show” (2018) w ramach projektu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie w koncepcji i choreografii Magdaleny Przybysz i reżyserii Agaty Życzkowskiej, który był wybrany do programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca „Scena dla tańca 2019”. Była uczestniczką warsztatów „Podaj dalej taniec”, które prowadzili Dawid Żakowski, Ewelina Sobieraj i Agata Życzkowska (2019). Zrealizowała wspólnie z Agatą Życzkowską muzykę do spektaklu „EXTINCTION” w wykonaniu kolektywu HOTELOKO movement makers (2021). Obecnie uczestniczka projektu „Viral Visions” w ramach programu Erasmus+ (2021-2023). Jest autorką logo HOTELOKO movement makers i logo Viral Visions.