“ABSOLUTELY FABULOUS Dancers” / HOTELOKO movement makers
9.09.2020 / godz. 19:00
La Galerie Chorégraphique
842 Avenue Jules Verne, 11000 Carcassonne, Francja / Fabrique Des Arts
Carcassonne / Francja
Koncepcja i choreografia: Magdalena Przybysz
Reżyseria: Agata Życzkowska
Dramaturgia i teksty: Magdalena Przybysz /Agata Życzkowska
Wykonanie: Magdalena Przybysz / Mirek Woźniak / Agata Życzkowska
Kostiumy: Anna Ciupryk
Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’
Fot. Karolina Jóźwiak
Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa
Premiera: 30.06.2017 / Prom Kultury Saska Kępa / Warszawa
Re-work: 5.09.2019 / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
Premiera światowa: 9.09.2019 / Montreal / Kanada
Czas: 40 min
Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m. st. Warszawy
Partner:
„Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, Bóg drogę zna,
Pod niebem gwiazd, pod niebem gwiazd biegniemy, a każdy sam.”
/fragment piosenki w wykonaniu Zdzisławy Sośnickiej/
„Możecie być towarzysze przekonani, że my, tak samo jak i wy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny i nie mamy innego celu, jak ten, który żeśmy zdeklarowali i to jest podstawowy program naszego działania. Jeśli nam pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie? No!” – /przemówienie Edwarda Gierka, I sekretarza KC PZPR/
„See me beautifull
Look for the best in me
For who i really am
And who i want to be
It make take some time
It can take some time
But see me beautifull”
/piosenka Marshalla Rosenberga/
Spektakl „Absolutely Fabulous Dancers” został zaproszony na Festiwalu Danses-Cités w Carcassonne we Francji, gdzie zostanie zaprezentowany 9 września 2020 r.
https://www.facebook.com/pages/category/Dancer/Danses-Cit%C3%A9s-Carcassonne-100286671563124/
Aktorka, tancerz i choreografka wspólnie przyglądają się swoim korzeniom i historii, podejmują temat edukacji, ekologii i tożsamości, zastanawiają się, co dodaje im skrzydeł, a co je podcina. To wszystko w rytmach muzyki lat 80., folku i muzyki klasycznej. Trio Absolutely Fabulous Dancers odpowiedzi i inspiracji szuka w przeszłości, historii Polski, w ruchu codziennym, pamięci ciała i narzędziach performatywnych. W ten sposób artyści z HOTELOKO movement makers budują swój niepowtarzalny i absurdalny styl taneczny.
Podczas procesu towarzyszyły im pytania: Co nas ukształtowało? Dokąd zmierzamy? Czy ktoś wie, jak wyglądałoby nasze życie, gdyby nie narzucona nam z góry edukacja, przez którą musieliśmy przebrnąć? Czy, aby iść dalej, musimy się obudzić i oduczyć wszystkiego, czego najpierw musieliśmy się nauczyć? Czy można na nowo odnaleźć spokój, mimo historii zataczającej kolejne to samo koło?
Spektakl prezentowany na Festiwalu Danses-Cités Carcassonne dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza oraz współfinansowaniu m.st. Warszawy.
———————-
HOTELOKO movement makers
Kolektyw HOTELOKO movement makers wyłonił się w 2016 r. z powstałego w 2011 r. Teatru HOTELOKO, którego założycielką jest aktorka, reżyserka i producentka Agata Życzkowska. Artystka porusza się głównie w obszarze nowej choreografii i eksperymentu tanecznego. Podejmuje współpracę z choreografami i choreografkami: Mirek Woźniak, Magdalena Przybysz, Wojciech Grudziński, tworząc projekty artystyczne, edukacyjne i społeczne. Tematy takie jak wspólnota, wolność, miasto, tolerancja, ekologia, równouprawnienie, edukacja są najbliższe twórczyni. Współpracuje także z innymi artystami: Joanna Chitruszko, Katarzyna Kafel, Aleksandr Prowaliński, Ewelina Sobieraj, Dawid Żakowski.
Dlaczego HOTELOKO? Ponieważ kolektyw z założenia nie ma swojej stałej siedziby i jest otwarty na ciągłe przemieszczanie się (HOTEL), stawia na szaleństwo (hiszp. LOCO-czytaj LOKO-szalony), zwraca uwagę na zapisane w oku doświadczenie (OKO).
Dlaczego movement makers? Ponieważ głównym narzędziem opowiadania jest ruch (choć zespół śmiało wplata w swoje performansy również muzykę i słowa.)
Kolektyw zrealizował następujące spektakle: ”frau/mujer/femme”, „#moiprzyjacieletancza”, „Absolutely Fabulous Dancers”, „Darklena”, „Insta Show”, „frau blush” i „Axiom of Choice”. Wspólnie wypracowali oni swój własny język, nieco freakowy styl taneczny stawiający na różnorodność wynikającą z odmiennych korzeni performerów i performerek.