FRAU BLUSH

8.10.2018

PREMIERA:  „frau blush” HOTELOKO movement makers / Agata Życzkowska / Wojciech Grudziński 8.10.2018 / 19:00 BILETY 10 zł (Projekt współfinansuje m.st. Warszawa) Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, DKKadr, ul. Gintrowskiego 32, Warszawa Koncepcja / reżyseria / dramaturgia: Agata Życzkowska Choreografia: Wojciech Grudziński Współpraca choreograficzna: Magdalena Przybysz Wykonanie: Wojciech Grudziński / Katarzyna Kafel / Agata Życzkowska Grafika: Maciej Bychowski Prowadzenie spotkania po spektaklu: Sandra Frydrysiak Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers Partnerzy: Dom Kultury Kadr / Teatr BAZA / Fundacja Artystyczna PERFORM

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, teatrdlawas, TANIEC, teatralia.com.pl, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.

Spektakl zawiera sceny nagości

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie logo_biale_wspolfinansowanie-277x300.png

PREMIERA:  „frau blush”

„Jakie jest Twoje najpiękniejsze przeżycie związane z kobiecością?

Ile widzisz w sobie swojej matki?

Jakie słowa kojarzą Ci się z kobietą?

blush?  

rumieniec, kwiat, spojrzenie, różowy kolor jutrzenki, róż do policzków

kwiat: róża, czołówka, elita, śmietanka

spojrzenie: perspektywa, wizja, postawa, opinia, orientacja

policzek: poniżenie, gafa, obelga, zniewaga

rumiane lica: jagody, puca, pyza, kluska, buła

różowa: świetlana, pozytywna, korzystna, obiecująca

wywołać rumieniec na twarzy, zarumienić się, zaczerwienić się, zawstydzić”.

Agata Życzkowska

„Puenta należy do kobiet”.

Wojciech Grudziński

W spektaklu wykorzystano fragment tekstu Emilii Cholewickiej, „Balet jest kobietą.” Rola płci w edukacji tanecznej i na rynku tańca. Perspektywa stolicy w kontekście ogólnopolskim (w: Taniec w Warszawie – społeczeństwo, edukacja, kultura. Wydawnictwo pokonferencyjne Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2018, red. Hanna Raszewska-Kursa, Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru 'NOWA FALA’, Warszawa 2018, w przygotowaniu).

Performans taneczny dialogujący z rzeczywistością XXI wieku, w którym kobieta i jej rozmaite oblicza są tematem dyskusji. Spojrzenie na temat nie-kobiecości z różnych perspektyw. Jak istotne są różne role społeczne, które są nam przypisane lub wybrane przez nas. Spektakl „frau blush” to próba dotknięcia tematu, jak ważny jest obraz siebie, który mamy wewnątrz oraz obraz siebie, który przekazujemy innym. Jakie znaczenie ma umysł świadomy i to na czym się w życiu koncentrujemy, a jakie umysł podświadomy i to co mamy w sobie wytrenowane poprzez proces socjalizacji, który trwa od dziecka. Jaki wpływ mają na nas różne grupy społeczne, do których przynależymy, a jakie nasze osobiste doznania i ścieżka życia, którą sami tworzymy? Spektakl oparty na połączeniu działań performatywnych z tańcem współczesnym zbudowany z różnych opowieści. Nie-tylko dla kobiet.

Premiera w ramach programu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie.

Po spektaklu rozmowa z widzami. Spotkanie prowadzi Sandra Frydrysiak.

Podziękowania dla Kariny, Basi, Łucji, Kacpra, Zuzi, Marty, Wojtka, Tomka, Helenki, Barbary, Ani, Ilony, Teresy, Hielde, Sigrun, Julii, Kathariny, Josha, Marianne, Moniki, Heather, Marii, Sandro i innych osób, które opowiedziały swoje historie.

AGATA ŻYCZKOWSKA

Aktoka, performerka, reżyserka, dramaturżka, producentka. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi (2001). Od początku związana z teatrem fizycznym, m.in. brała udział w projektach Eugenio Barby i Odin Teatret (Dania). Grała w wielu spektaklach współpracując m.in. z takimi choreografami i reżyserami jak Jérôme Bel (polska wersja „The Show Must Go On”), Anna de Manincor/ZimmerFrei, Thomas Harzem, Iwona Kempa, Paweł Paszta. Otrzymała nagrodę im. H. Konieczki dla Najlepszego Młodego Aktora w sezonie 2002/2003 oraz nagrodę za rolę Venticelli w spektaklu „Amadeusz”/reż. Waldemar Zawodziński, przy którym była także asystentką reżysera, a także nagrodę zespołową podczas I Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy 2002 za spektakl „Rodzina Wampira”/reż. Paweł Szkotak (także asystentka reżysera). Była Redaktor Naczelną pisma społeczno-kulturalnego „RAZEM. Świat w naszych oczach” (2003-2007). Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł jako koordynatorka i producentka Festiwalu Ciało/Umysł oraz Warszawskiej Sceny Tańca (2011-2013). Zrealizowała kilka projektów edukacyjno-kulturalnych dla młodzieży we współpracy z Magdaleną Przybysz i Dawidem Żakowskim. Prezeska Fundacji Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ (od 2009) i dyrektorka Centrum Sztuki Tańca w Warszawie (od 2017). Jest założycielką Teatru HOTELOKO movement makers (2011), gdzie zrealizowała jako producentka, aktorka i reżyserka kilkanaście spektakli, m.in. wyreżyserowała cztery spektakle we współpracy z Magdaleną Przybysz: „frau / mujer / femme” (2016), „#moiprzyjacieletancza” (2016), „Absolutely Fabulous Dancers” (2017), „INSTA SHOW” (2018) oraz spektakl dla dzieci i młodzieży pt. „DARKLENA” (2018) we współpracy z Wojciechem Grudzińskim.

WOJCIECH GRUDZIŃSKI

Tancerz i choreograf, absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. R. Turczynowicza w Warszawie oraz Wydziału Tańca Współczesnego Codarts w Holandii. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Podczas edukacji tanecznej brał udział w przedstawieniach m.in. takich choreografów jak Itamar Serussi, Hans van Manen, Ed Wubbe oraz Jiří Kylián. Ponadto współpracował z Jensem van Daele, Davidem Bolgerem, Martą Ziółek, Magdaleną Przybysz, Olą Osowicz i Ulą Sickle. Był jednym z artystów warszawskiej wersji spektaklu „Gala” Jérôme’a Bela, którego premiera odbyła się w Nowym Teatrze w ramach Festiwalu Ciało/Umysł 2017. Jednocześnie rozwija własną praktykę choreograficzną. Zrealizował projekt z akademią La Cambre / Ecole nationale supérieure des arts visuels w Brukseli. W latach 2016/2017 stworzył dwie prace solowe: „SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny” oraz „PAX”. W 2018 roku Wojciech był rezydentem w Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk (Stary Browar Nowy Taniec w ramach Solo Projektu Plus 2018), realizując prace POPULUXE. Współpracuje z HOTELOKO movement makers: brał udział w performansie „#moiprzyjacieletancza”, współtworzył choreografię i brał udział w spektaklu Magdaleny Przybysz „Absolutely Fabulous Dancers” oraz zrealizował choreografię do spektaklu Agaty Życzkowskiej „DARKLENA”.